این اپراتور وضعیت خود را در شاخصهای فرعی نظیر «میزان درخواست از اپراتورها برای ترابرد»، «میزان موفقیت در اجرای مناسب ترابردپذیری» و «رضایتمندی از کل فرآیند ترابردپذیری» اعلام کرد. طبق آمار رسمی این اپراتور، در شاخص «میزان درخواست از اپراتورها برای ترابرد»، تعداد درخواست به سمت همراه اول 107 هزار و 984 مورد بوده است.
در شاخص «میزان موفقیت در اجرای مناسب ترابردپذیری» نیز همراه اول ۶۴ درصد موفقیت داشته و اعلام کرده که با توجه به داشتن تعداد زیادی از مشترکین دائمی امتیاز بالایی محسوب می شود.
همچنین در شاخص «رضایتمندی از کل فرایند ترابردپذیری» طبق نظرسنجی رسمی شرکت پایا (پیمانکار فنی طرح ترابردپذیری) که به صورت پیامکی انجام میشود، ۶۲ درصد از کسانی که ترابرد کردهاند از کل فرایند ترابردپذیری همراه اول رضایت داشتهاند.
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۸ شهریور۹۴ در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه مهم همراه اول به مناسبت هفته دولت با اشاره به امضای تفاهمنامه ترابرد شمارههای تلفن همراه از سوی سه اپراتور گفته بود: «اجرای ترابردپذیری از سوی اپراتورها، یک وزن کشی واقعی محسوب میشود».