:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
درباره بانک مهر اقتصاد هیچگونه مذاکره ای برای ادغام نداشتیم

بانک مهر اقتصاد برنامه‌ای برای ادغام ندارد

معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد با تکذیب هرگونه برنامه‌ریزی برای ادغام این بانک،‌ تاکید کرد: بانک از نظر نقدینگی مشکلی برای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ندارد.
کد خبر: ۹۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
اقتصادگردان- جواد حاجی مزدارانی در یک نشست خبری با بیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ادغام برخی موسسات با بانک مهر اقتصاد مطرح شده است، گفت: منشا این اخبار را باید جویا شد، اما ما به عنوان مجموعه بانک مهر اقتصاد هرگونه برنامه ریزی برای ادغام بانک را تکذیب می کنیم.

وی اظهارداشت: نقش شبکه بانکی در اداره اقتصاد کشور و به ویژه در سال های اخیر که از سوی مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شد، تقویت زیر ساخت های اقتصادی است؛ البته محدودیت های ناشی از تحریم ها نیز وجود دارد، اما نمی توان نقش مهم سیستم بانکی را در تحقق این موضوع نادیده گرفت.

معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد افزود: مدیران سیستم بانکی در شرایط فعلی باید هوشمندانه عمل و اظهارنظر کنند و ما هم از نیروهای نظارتی و امنیتی خواهان جلوگیری از ادامه این شرایط هستیم.

حاجی مزدارانی تاکید کرد: سیاست بانک ها این است که به درخواست سپرده گذاران، سپرده آنها را پرداخت کند. در پی چنین اخباری هم این مراجعات بیشتر می شود، اما بانک مهر اقتصاد از نظر نقدینگی مشکلی برای پرداخت وجوه ندارد، ولی ما خواهان این هستیم که سپرده گذاران منطقی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مهر اقتصاد در شرف تاسیس است و بر اساس اعلام بانک مرکزی در مراحل صدور مجوز هستیم؛ همچنین افزایش نقدینگی انجام شده و در حال حاضر در آخرین مرحله واگذاری سهام قرار داریم.

این مقام مسئول در بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر، نرخ های سود پرداختی بانک طبق مصوبات شورای پول و اعتبار است گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت وجوه مورد درخواست سپرده گذاران نداریم، اما کارها مدیریت می شود.

حاجی مرزدارانی با تاکید بر اینکه بانک مهر اقتصاد متعلق به بنیاد تعاون بسیج است و شریکی ندارد، افزود: بحث ادغام بانک ها سیاست کلی نظام است و در آینده با توجه به مشکلات کشور انجام می شود.

معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد اظهارداشت: هم اکنون بخشی از منابع در خود بانک و مابقی نیز در سایر بانک ها قرار دارد. در عین حال، تابلوهای بانک دلیل قانونی بودن فعالیت آن بوده و ٧٣٤ شعبه نیز در سراسر کشور داریم؛ همچنین بانک مهر اقتصاد دارای رتبه ٧ یا ٨ در بین بانک ها بوده و ضریب نفوذ نیز در سطح کشور بین ١٧ تا ٢٠ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک کارشناس بانکی با افزایش تعداد موسسات و بانک ها مخالف هستم، ولی درباره بانک مهر اقتصاد هیچگونه مذاکره ای برای ادغام نداشتیم و سهامداران هم تصمیمی در این زمینه ندارند.

به گفته وی، تودیع سپرده از اختیارات سپرده گذار است وهیچ اجباری برای آن نیست. افرادی که قصد استفاده از تسهیلات ارزان قیمت را دارند، تودیع سپرده برای آنها انجام می شود، اما برای تسهیلات عادی سپرده گیری برخلاف مقررات بانک مرکزی است.