:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ایران ایرتور رکوردار شد

ثبت بیش از ۵۰ درصد تاخیر در پروازهای اردیبهشت ۹۶

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بیش از ۵۰ درصد پروازهای انجام شده در اردیبشهت ماه ۱۳۹۶ در فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- براین اساس از ۶۱۶۲ پرواز صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد تهران ۳۰۲۳ پرواز به موقع و ۳۱۳۹ پرواز با تاخیر انجام شده است.

در بین ایرلاین‌های فعال در مسیرهای داخلی شرکت هواپیمایی آسمان از یک هزار و ۴۱ پرواز انجام شده خود ۶۲۴ تاخیر به ثبت رسانده است. پس از آن شرکت هواپیمایی ماهان ۸۰۹ پرواز داشته که ۳۵۸ پرواز آن با تاخیر انجام شده است.

شرکت هواپیمایی آتا نیز ۶۶۹ پرواز داشته که از میان آنها ۲۵۹ پرواز به موقع و ۴۱۰ پرواز با تاخیر انجام شده است. ایران ایر نیز از میان ۵۸۳ برنامه پروازی خود در ۳۱۹ پرواز تاخیر رسمی به ثبت رسانده است.

در میان شرکت‌هایی که عملکرد نسبتا بهتری در حوزه انجام پروازها به موقع داشته‌اند، شرکت هوایی پویا ایر باز هم صدرنشین است و از ۱۰ پرواز ثبت شده این شرکت هشت پرواز به موقع انجام شده است.

شرکت هوایی ساها نیز از ۶۶ پرواز خود ۳۹ پرواز را به موقع انجام داده تا عملکردی نسبتا مثبت داشته باشد.

در بین ایرلاین‌های فعال ایرانی در اردیبهشت ماه امسال بیشترین آمار منفی به شرکت هوایی ایران ایر تور اختصاص می‌یابد. این شرکت ۱۷۹ پرواز داشته که از میان آنها ۷۴ درصد یعنی ۱۳۲ پرواز با تاخیر انجام شده است و پس از آن شرکت اترک با ۶۵ درصد تاخیر در پروازهای ماهیانه خود بیشترین عملکرد منفی را به ثبت رسانده است.