:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی:

هنوز میزان عوارض آزادراه تهران - شمال تعیین نشده است، نرخ عوارض بالا نیست

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی پس از برخی گمانه زنی‌هایی که درباره‌ احتمال بالا بودن نرخ عوارض آزاد راه شمال - تهران مطرح شد، رسما اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
اقتصادگردان- در فاصله چند ماه تا افتتاح نهایی قطعه نخست آزاد راه شمال – تهران برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که احتمال بالا بودن نرخ عوارض این آزادراه به دلیل طولانی بودن فرآیند ساخت و البته میزان سرمایه‌ گذاری صورت گرفته در این پروژه وجود دارد؛ موضوعی که طبق اعلام دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با واقعیت هم‌راستا نیست.
در این باره اعلام کرد: آنچه درباره‌ احتمال بالا بودن نرخ عوارض این آزاد راه مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد، زیرا هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های راه سازی با بیان این که دو سرمایه‌ گذار این پروژه یعنی وزارت راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت و بنیاد مستضعفان به دنبال بالا بودن نرخ عوارض نیستند، تاکید کرد: نه تنها در این پروژه و نه در دیگر برنامه‌های زیرساختی نیز بنا بر آن گذاشته شده که نرخ عوارض متناسب با توان مالی مردم اخذ شود و به نرخ‌های خیلی زیاد نرسیم.

آزاد با اشاره به این که در بسیاری از راه‌های ایران نرخ عوارض به شکل واقعی گرفته نمی‌شود، بیان کرد: با وجود این شرایط سرمایه‌ گذاران به دنبال آن هستند که سود حاصل از ورود خود به این پروژه‌ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست بیاورند؛ از این رو این درخواست از سوی آنها همواره وجود داشته که نرخ عوارض با نظر قطعی سرمایه‌ گذاران تعیین شود تا بدین ترتیب به یک تناسب قیمتی موجه برسیم تا از این رو هم مردم حداکثر استفاده را از جاده‌های جدید داشته باشند و هم سرمایه‌ گذار ضرر نکند.