:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
توسط حاجی مزدارانی معاون مهر اقتصاد :

ادغام بانک مهر اقتصاد تكذيب شد

معاون بانک مالی و اعتباری مهر اقتصاد تاکید کرد: ادغام بانک مهر اقتصاد را تکذیب می‌کنم. جواد حاجی مزدارانی در یک نشست خبری با بیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ادغام برخی موسسات با بانک مهر اقتصاد مطرح شده است، اظهارداشت: منشا این اخبار را باید جویا شد، اما ما به عنوان مجموعه بانک مهر اقتصاد هرگونه برنامه ریزی برای ادغام بانک را تکذیب می کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
اقتصاد گردان - نقش شبکه بانکی در اداره اقتصاد کشور و به ویژه در سال های اخیر که از سوی مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شد، تقویت زیر ساخت های اقتصاد کشور است.
معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد افزود: مدیران سیستم بانکی در شرایط فعلی باید هوشمندانه عمل و اظهارنظر کنند و ما هم از نیروهای نظارتی و امنیتی خواهان جلوگیری از ادامه این شرایط هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت پیشنهاد بانک مرکزی به بانک مهر اقتصاد برای ادغام با بانک یا موسسه دیگر، بانک این پیشنهاد را می پذیرد، گفت: هیچ مذاکره‌ای با ما در این باره نشده و سهامداران بانک چنین برنامه‌ای ندارند، مگر اینکه حکم حکومتی داده شود که در آن صورت ما تابع آن خواهیم بود.
حاجی مزدارانی تاکید کرد: سیاست بانک‌ها این است که به درخواست سپرده گذاران، سپرده آنها را پرداخت کند. در پی چنین اخباری هم این مراجعات بیشتر می‌شود، اما بانک مهر اقتصاد از نظر نقدینگی مشکلی برای پرداخت وجوه ندارد، ولی ما خواهان این هستیم که سپرده گذاران منطقی عمل کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نام بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک دارای مجوز در سایت بانک مرکزی نیست، گفت: این بانک قبلا موسسه اعتباری بود و هم‌اکنون مجوز بانک در شرف تاسیس مهر اقتصاد دارد.
معاون اداره مناطق بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: همه اقدامات لازم برای دریافت مجوز انجام شده و تنها مرحله واگذاری سهام باقی مانده است. با توجه به کاهش شاخص بورس و افت معاملات و حجم بالای سهام قابل عرضه این بانک، شرایط برای عرضه سهام در بازار سرمایه مناسب نیست و به همین دلیل فرایند عرضه سهام و دریافت مجوز نهایی به تاخیر افتاده است.
این مقام مسئول در بانک مهر اقتصاد درخصوص بازپرداخت سپرده‌ها، گفت:‌ هیچ محدودیتی برای پرداخت وجوه مورد درخواست سپرده گذاران نداریم، اما کارها مدیریت می‌شود. بانک مهر اقتصاد ذخایر مناسب نقدی در اختبار دارد.
حاجی مرزدارانی با تاکید بر اینکه بانک مهر اقتصاد متعلق به بنیاد تعاون بسیج است و شریکی ندارد، افزود: بحث ادغام بانک‌ها سیاست کلی نظام است و ما هم معتقدیم این تعداد بانک به نفع اقتصاد کشور نیست.
معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد 734 شعبه دارد و جزو 7-8 بانک اول کشور از لحاظ منابع است، افزود: ضریب نفوذ این بانک در سطح کشور بین ١٧ تا ٢٠ درصد است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بانک مهر اقتصاد پرداخت تسهیلات را منوط به سپرده‌گذاری می‌کند، گفت:‌ تودیع سپرده از اختیارات سپرده‌گذار است وهیچ اجباری برای آن نیست. افرادی که قصد استفاده از تسهیلات ارزان قیمت را دارند، سپرده تودیع می‌کنند اما برای تسهیلات عادی سپرده‌گیری برخلاف مقررات بانک مرکزی است.