:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تعطیلی کارگاه‌های قالیبافی جوین

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان جوین گفت: قبلاٌ کارگاه‌های قالیبافی داشتیم که ۶۰ تا ۷۰ دار قالی در آن برپا بود اما اکنون فرش‌های دستباف دیگر خریداری ندارد و کارگاه‌ها تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴








اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بخش مرکزی شهرستان جوین استان خراسان رضوی شامل دو دهستان بالاجوین و پیراکوه می‌شود و 322 روستا را دربرمی‌گیرد که با وجود اینکه خدمات دولتی نظیر آب‌رسانی، گازرسانی، امکانات بهداشتی و آموزشی و غیره وضعیت مناسبی در روستاها دارد اما معضل بیکاری و نبود شغل زندگی را برای مردم به‌ویژه جوانات دشوار کرده است.

غلامعلی فرهمندپور؛ رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان جوین با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین مشکل جوانان این منطقه است، می‌گوید: هیچ کار و فرصت شغلی برای جوانان در روستاها وجود ندارد حتی کارهای روزمزدی و کارگری هم بسیار محدود است.

وی می‌افزاید: برای تاسیس بنگاه‌های زودبازده احتیاج به گرفتن وام و تسهیلات است اما بانک چک و ضامن کارمندی می‌خواهد و یک جوان روستایی نمی‌تواند این شرایط را داشته باشد.

فرهمندپور با بیان اینکه کشاورزی و دامداری وضعیت متوسطی در روستاهای بخش مرکزی جوین دارد، تصریح می‌کند: کشاورزی و دامداری فقط پاسخگوی صاحب ملک و دام آن هم در حد متوسط است و برای دیگر جوانان کاری وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان جوین  خاطرنشان می‌کند: قبلاٌ کارگاه‌های قالیبافی داشتیم که 60 تا 70 دار قالی در آن برپا بود اما اکنون فرش‌های دستباف دیگر خریداری ندارد و کارگاه‌ها تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ امکانات ورزشی برای جوانان در سطح روستاها وجود ندارد، تصریح می‌کند: یک سالن ورزشی با مشارکت آموزش و پرورش قرار بود در منطقه ساخته شود که اکنون حدود 2 سال است که نیمه‌تمام رها شده است و علاوه‌ بر اینکه شغل نداریم کمترین امکانات برای ورزش و سرگرمی جوانان هم مهیا نیست که ممکن است تبعات سنگینی داشته باشد. 

فرهمند‌پور ادامه می‌دهد: پیمانکار می‌گوید اداره مذکور پول نمی‌دهد و در حال حاضر جوانان در زمین این سالن که در آن تنها چند ستون وجود دارد والیبال بازی می‌کنند که وضعیت قابل قبولی نیست.