:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
بررسي گزارش فن آوری مالی جهان pwc : غولهاي سنتي با رقيبان جوان كنار آمدند

تمايل 82 درصد بانكها و بيمه هاي جهان به سرمايه گذاري در فن آوري هاي مالي، 88 درصد نگران از دست رفتن بازار در برابر فين تك ها هستند

تازه ترين گزارش موسسه معتبر پی دابلیوسی( pwc )با عنوان گزارش فن آوری مالی جهان كه چشم انداز بازارهاي مختلف را نشان مي دهد و حاصل نظرخواهي و پيمايش هاي مختلف از مديران بانكي و بيمه اي و سرمايه گذاران بين المللي است حكايت از تمايل بالاي غولهاي سنتي براي مشاركت و سرمايه گذاري با رقيبان جوان دارد .
کد خبر: ۹۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶


اقتصادگردان - احسان شمشيري - موضوعي كه تا چندي پيش دور از واقعيت بود زيرا شاهد مقاومت شديد  مديران سنتي  در برابر نيروها و فن آوري هاي جديد بوديم .
به گزارش اقتصادگردان، اخبار و قرادادهاي  تازه منعقد شده در بنگاه هاي بزرگ داخلي و خارجي  فعال در عرصه خدمات مالی، بانكي و بيمه اي و شرکت های تازه کار فن آوری مالی  نشان مي دهد  كه بزرگان صنايع ضرورت همكاري با كوچكترها را درك كرده و آنها را به عنوان همکاران خود تلقی كرده و تلاش مي كنند  تا مشارکت خود را با نوآوران مشابه بیشتر نمایند. در اين رابطه خبر مشاركت و همكاري بانك كشاورزي با آسان پرداخت شاهدي بر اين مدعاست . 
موسسه معتبر پی دابلیوسی در گزارش اخیر خود با عنوان گزارش فن آوری مالی جهان كه حاصل نظرخواهي و پيمايش هاي مختلف از مديران  بانك و بيمه اي و سرمايه گذاران  بين المللي است آورده است   82درصد از مسئولان  مورد پرسش در این گزارش طرحی برای افزایش همکاری با شرکت های فن آوری مالی طی سه تا پنج سال آینده دارند .
 در این گزارش آمده است: مؤسسات مالی بزرگ با سرعت از ماهیت فن آوری  مالی استقبال و به دنبال ایجاد شراکت هستند تا کارکرد عملیات را دقیق تر نموده و به نیازهای مشتریان در زمینه خدمات نوآورانه پاسخگو باشند
این گزارش که حاصل پیمایشی از 1308 مدیر اجرائی در بخش های خدمات مالی و فن آوری مالی در اثر فن آوری مالی بر بازار در حال افزایش است  سرتاسر جهان می باشد، اینگونه نتیجه گیری می نماید که این مسئله در نمونه شراکت و توان بالقوه و بلندمدت آن بسیار بیشتر شده است HSBC با شرکت TradeShift کاملاً مشهود است.
در همین حال، مسئولان شرکت ها نیز  نیاز به رویکردهای جدیدی برای ایجاد تغییر و ارائه نوآوری هستند تازه کارهای فن آوری های مالی سریعاً تشخیص داده اند که باید حجم قابل توجهی پول نقد و تلاش نیاز است تا پایگاهی میان مشتریان پیدا کرد اما مشارکت با یک شرکت بزرگ می تواند به راحتی آنان را به مشتریان نزدیک کند و این ترفند برای رشد آنها مفید خواهد بود.



در عین حال، شرکت های مالی نیز در تلاش برای نوآوری و تأمین نیاز مشتریان خود هستند. برای آنها ارائه محصولات دیجیتالی بسیار پیچیده است. بنابراین، ترجیح می دهند تا با مشارکت با تازه کاران فن آوری مالی این مسئله را به آسانی حل نمایند.
استفاده از فن آوري هاي مالي جديد در صنعت بيمه جهان نيز باعث افزايش فروش و رشد توليد حق بيمه ها شده است بدیهی است که بازار بیمه ایران  نيز بی تأثیر از بازارهای جهانی نخواهد بود انتظار می رود این روندها برای بازار بیمه ایران نیز برقرار باشد. بنابراین پیشنهاد می گردد هریک از شرکت های بیمه با یک برنامه ریزی دقیق خود را برای حضور در رقابت جذب حداکثری مشتریان بالقوه و حق بیمه های بیشتر با استفاده از فن آوري ها و اپليكيشنهاي جديد آماده كنند .در اين رابطه بايد توجه داشت كه فین تک یا فناوری های مالی، صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. 
شرکت های فعال در زمینه فناوری های مالی عموما استارت آپ هایی هستند که تلاش می کنند خودشان را در سیستم های مالی جا بیندازند وشرکت های سنتی را به چالش بکشند. اساسا این رویکرد که شرکت های فین تک زیرمجموعه بانک ها یاشرکت های فناوری باشند با روح فین تک در تضاد است و اگر تصور کنیم می توان خدمات فین تک رادرون همان کمپانی های سنتی ارائه کرد راه خطا را در پیش گرفته ایم .
این عنوان برای نامیدن گستره وسیعی از اپلیکشن های فناورانه به کار می رود که در بخش زیادی از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش محصولات مصرفی کاربرد دارند همین طور تازه واردانی که بازیگران فعلی را به رقابت فراخوانده اند و نیز برای نامیدن پارادایم های جدیدی مانند بیت کوین استفاده می شود
استیو دیویس، رهبر فن آوری مالی منطقه امی در این رابطه اظهار می دارد : استقبال از فن آوری مالی به همان میزان به معنای راه های مختلف  كسب و کار و حل مسئله است که به کارگیری فن آوری جدید، با خود به همراه می آورد
وی در ادامه می افزاید: مشارکت و نوآوری فن آوری مالی در سطح وسیع به معنای  جهش به آخرین فن آوری ها نیست بلکه یافتن بهترین و کارآمدترین روش برای ارائه راه کار برای کسب و کار بوده و در نهایت به بهبود خدمت رسانی به مشتریان منتهی می شود
نتایج دیگر پیمایش پی دابلیوسی عبارتند از: 88 درصد از مسئولان پاسخ دهنده درباره از دست رفتن عواید خود در برابر تازه کارهای فن آوری مالی - دغدغه دارند. 77 درصد طرحی برای افزایش نوآوری های داخلی دارند. 31 درصد در هوش مصنوعی سرمایه گذاری نموده اند.77 درصد از فن آوری زنجیره بلوکی به شکلی تا سال 2021 بهره مند خواهند شد. پی دابلیوسی به طور خلاصه، علت ماهوی این نوع مشارکت ها را اینگونه تبیین می کند كه تازه کاران  فن آوری مالی تنها به سرمایه نیاز ندارند بلکه آنها به دنبال مشتری هستند.