:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اولین نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌دستی ایران» در سعدآباد

نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، با همکاری اداره‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اقدام به برپایی اولین نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌دستی ایران» از روز شنبه 27 خرداد 96، به‌مدت یک هفته کرده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳







اقتصادگردان_ به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، این نمایشگاه مشتمل بر 160 اثر از 80 هنرمند است که در میان هزار شرکت‌کننده در مسابقه ملی خاص‌پردازی برگزیده شده‌اند و هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج «خاص‌پردازی» در صنایع‌دستی است.

«خاص‌پردازی» نام ایده‌ای است که به‌تازگی در صنایع‌دستی ایران ترویج داده شده و طی آن صنایع‌دستی نه‌تنها می‌تواند نقش‌های سابق خود را ایفا کند بلکه می‌تواند به یک یادمان فردی، هدیه خاص فردی یا عینیت‌بخش به معانی خاص تبدیل شود.

در خاص‌پردازی از طریق کتیبه‌نگاری، نقش، تصویر، حکاکی یا ترکیبی از آن‌ها ردی از زندگی افراد بر روی اثر ثبت می‌شود و از این طریق اثر مربوط تبدیل به اثری خاص می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه از تاریخ 27 خرداد 96، به‌مدت یک هفته از ساعت 9 تا 18 به میدان دربند، نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.