:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وقف چی :

خلاءزنجیره تولید مانع صادرات هدفمند فرش ایرانی/ تصویب لایحه معافیت مالیاتی فرش اهرمی برای تعیین نرخ صادراتی

رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس،گفت:مواد اولیه فرش و صنایع وابسته آن غالباً از داخل کشور تامین می شود و این امر،یک مزیت منحصر به فرد در تولید فرش تلقی می شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱




اقتصادگردان_ علی وقف چی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت هزینه تولید و بازار فرش درکشور،گفت: بیشتر تولید  کنندگان فرش، خود بافنده هستند، بنابراین  بطورطبیعی کسانی می خواهند دراین راستا تولیدکننده باشند باید هزینه های از جمله هزینه کارگران  را پرداخت کنند که این امر افزایش هزینه تولید را برای فرشبافان را  در پی دارد.

 نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه کارگر نسبت به دیگر هزینه های جاری تولید فرش بالاست، تصریح کرد: سیستم بانکی، گمرگ، تراتزیت، استانداردسازی و بازاریابی باید به  عنوان  معیارهای تولید و صادرات  فرش در دستورکار قرار بگیرد.

 وقف چی با بیان اینکه یکی ازنواقص عدم توسعه و  بهبود وضعیت بازار فرش  نبود زنجیره تولید است، تصریح کرد: مشکلات مالیاتی درکشور بالا است ؛ برای اینکه ما به این نتیجه رسیدیم که باید کشور را بطور حتم با مالیات اداره کنیم و این امر سیاست مناسبی نیست.

 وی ادامه داد:  لایحه معافیت مالیاتی گامی استوار برای کاهش هزینه های جاری تولید برای  رقابتی شدن فضای صادراتی  تلقی می شود زیرا ما برای حضور  همواره با تدوام در بازار جهانی  صادراتی  فرش نیازمند تعیین نرخ صادراتی هستیم.

 نماینده  مردم زنجان و طارم در مجلس با  بیان اینکه خلاء زنجیره تولید مانع صادرات هدفمند فرش ایرانی به بازارهای هدف می شود، تصریح کرد: تصویب لایحه معافیت مالیاتی فرش اهرمی برای تعیین نرخ صادراتی تلقی می شود.

 رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی  در  پایان،یادآورشد: فرش و صنایع وابسته به آن  مواد اولیه اش از  داخل  کشور  تامین می شود  و این  امر یک مزیت  منحصر به فرد در تولید فرش  تلقی می شود./