:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

راه اندازی موزه فرش دستباف عشايری روستايی در سيرجان

مدير‌كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان از راه اندازي موزه فرش‌هاي دستباف عشايري و روستايي با محوريت گليم سيريكي پيچ در شهرستان سيرجان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴






‌‌اقتصادگردان_به گزارش ایسنا ، "محمود وفايي" با اشاره به طي شدن مراحل ثبت سيرجان به عنوان شهر جهاني گليم شيريكي پيچ، افزود: در اين راستا موزه فرش‌هاي دستباف عشايري و روستايي با محوريت گليم سيريكي پيچ در سيرجان راه اندازي شده است.

وي در ادامه از پذيرش دانشجو در رشته گليم و فرش توسط دانشگاه آزاد اسلامي سيرجان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ثبت ملي شهر سيرجان به عنوان شهر گليم شيريكي پيچ، از مهرماه سال جاري دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان امادگي حضور دانشجويان متقاضي در رشته‌هاي مذكور را دارد.

وفايي به برپايي بازارچه دائمي صنايع دستي با 23 غرفه در اين شهرستان اشاره و بيان کرد: در اين بازارچه مواد اوليه بافت دستباف‌هاي عشايري و روستايي از جمله گليم شيريكي پيچ به هنرمندان عرضه مي‌شود و سپس اين دستباف‌ها در بازارچه‌هاي مذكور به معرض نمايش و فروش در مي‌آيد.

وي با اشاره به راه اندازي 200 كارگاه انفرادي در دهكده جهاني صنايع دستي واقع در روستاي دارستان سيرجان، گفت: در اين دهكده همين تعداد هنرمند صنايع دستي نيز مشغول به فعاليت هستند.

وفايي به اجراي كارگاه رنگرزي سنتي، فروشگاه صنايع دستي و بوستاني به نام گليم شيريكي پيچ در دهكده صنايع دستي اشاره و خاطرنشان كرد: تمامي تلاش ما اين است كه فعاليت‌هاي مذكور به بهترين شكل ممكن انجام پذيرد تا زمينه براي حضور بازرسان يونسكو كه تيرماه جاري به سيرجان سفر مي كنند، مهيا شود.