:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
گزارش سیف به مجلس درباره کاسپین

پرداخت مطالبات سپرده گذاران کاسپین تا 20 میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافقات انجام شده و احکام صادر شده از سوی مراجع قضایی مطالبات سپرده‌گذاران موسسه کاسپین تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
اقتصاد گردان -  کاظم دلخوش اباتری در خصوص جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ در جلسه اي كه با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، بحث مطالبات موسسه کاسپین و آخرین وضعیت بازپرداخت سپرده ها مورد بررسی قرار گرفت و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد مطالبات مردم در مرحله اول تا سقف 10 میلیون و در مرحله دوم تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود.


وی در خصوص انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون نیز گفت: هیأت رئیسه کمیسیون یکشنبه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
همچنين محمدرضا پورابراهیمی درباره جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رییس کل بانک مرکزی، از درخواست های این کمیسیون از سیف درباره تعیین تکلیف سپرده گذاران کاسپین خبر داد و افزود:رییس کل بانک مرکزی به دنبال درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به جلسه این کمیسیون دعوت شد.سیف در این جلسه گزارشی درباره روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده درباره پرونده موسسه کاسپین ارائه کرد. 
وی افزود: در این جلسه درباره تعیین تکلیف مشتریان موسسات غیر مجاز، تعاونی‌ها و موسسات اعتباری از جمله کاسپین که با مشکلاتی مواجه شده اند، بحث و گفتگو و مقرر شد تا رییس کل بانک مرکزی در این جلسه زمانبندی مشخصی را برای تعیین تکلیف سپرده مشتریان این موسسه اعلام کند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست کمیسیون اقتصادی در این جلسه این بود که زمانبندی و نحوه تسویه حساب با مشتریان موسسه کاسپین به صورت مشخص از سوی بانک مرکزی اعلام شود.
پورابراهیمی گفت: همچنین در این جلسه گزارشی از سوی رییس کل بانک مرکزی درباره روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده درباره این پرونده ارائه شد که البته از نظر کمیسیون این اطلاعات کافی نیست و نیازمند تصمیمات جامع و جدی تری است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این جلسه در مورد تعیین تکلیف تامین منابع این موسسه که بخشی از آن در قالب تسهیلات و بخشی از طریق واگذاری دارایی‌ها از محل جذب سپرده بوده است، بررسی‌هایی انجام شد.
پورابراهیمی در پایان گفت: البته به دلیل گره خوردن مشکلات موسسه کاسپین با دستگاه قضایی، باید جلساتی با نمایندگان این دستگاه نیز داشته باشیم.