:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آران و بیدگل:

۶۰۰ تخته فرش از آران و بیدگل به عتبات عالیات ارسال شد

آران و بیدگل - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آران و بیدگل گفت: ۶۰۰ تخته فرش ماشینی و دستی در مدت دو سال اخیر، در اندازه های ۹ و ۱۲ متری به عتبات عالیات ارسال شده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹






اقتصادگردان_ به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمد عدالت پور در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل است خیران این شهرستان به ویژه در سال اخیر در اهدای انواع فرش برای مفروش کردن حرم امامان معصوم در عتبات عالیات پیش قدم بوده اند.

وی تصریح داشت: فرش های اهدایی برای مفروش کردن حرم های ائمه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین استفاده شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آران و بیدگل تاکید کرد: اعتبار هزینه شده برای بافت این فرش ها بیش از هشت میلیارد ریال است که توسط صاحبان صنایع و خیران آران و بیدگل تامین شده است.

وی همچنین گفت: در مدت دو سال اخیر ۵۰۰ نفر از استادکاران آران و بیدگلی برای مرمت حرم ائمه (ع) به کربلا، نجف و کاظمین اعزام شده اند و در ماه اخیر نیز ۲۸۴ نفر برای فعالیت های عمرانی به کربلا اعزام شده اند.

عدالت پور تصریح کرد: جمع آوری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال وجه نقد برای کمک به فعالیت‌های عمرانی اماکن متبرکه، اهدای بیش از ۳۰۰ گرم طلا و ارسال بیش از ۵۰ تن انواع مصالح ساختمانی از دیگر فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات آران و بیدگل است.

وی فعالیت کارگاه فرش دستبافت ستاد عتبات عالیات آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: با توجه به فعالیت مردم شهرستان در تولید فرش دستباف، کارگاه فرش دستباف این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده و سه دار قالی در آن برپاست که تاکنون پنج تخته فرش نفیس دستبافت بافته شده در آن برای حرم های مقدسه ارسال شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آران و بیدگل اضافه کرد: پنج تابلو فرش نفیس به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال نیز از سوی این ستاد تهیه شده است که در آینده ای نزدیک به عتبات ارسال می شود.