:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين:

پياده‌سازي دقيق حاکميت شرکتي، کاهش ريسک و افزايش شفافيت مالي را به همراه خواهد داشت

رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين با اشاره به لزوم نظارت‌هاي درون سازماني گفت: لازمه پياده‌سازي دقيق حاکميت شرکتي توجه به الگوهاي کاهش ريسک در سازمان‌هاي ارايه دهنده خدمات پولي و مالي است.
کد خبر: ۹۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین سيامک دولتي در ادامه بازديد از واحدهاي ستادي در جمع کارکنان و مديران واحدهاي مديريت ريسک، اداره پيشگيري از پولشويي، اداره تطبيق و شفاف سازي و اداره حسابرسي داخلي بانک اقتصادنوين گفت: الگوهاي حسابرسي، مديريت ريسک و مقررات مربوط به مبارزه با پولشويي در قالب دستورالعمل و بخشنامه از سوي مراجع ذي‌صلاح نظارتي در اختيار بانک قرار مي‌گيرد و لازم است پيش‌بيني‌هاي لازم براي پياده‌سازي به موقع اين دستورالعمل‌ها در دستور کار واحدهاي مربوطه باشد.
وي گفت: شفافيت مالي لازمه حضور و فعاليت در بازار پولي کشور است، خوشبختانه بانک اقتصادنوين به عنوان نخستين بانک خصوصي با درک اهميت اين موضوع همواره بر شفافيت مالي و تعامل با نهادهاي نظارتي تاکيد داشته است.
رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين يکي از پيش نيازهاي شفافيت مالي را تکميل اطلاعات مشتريان اعلام کرد و گفت: توجه به اين مهم کاهش ريسک و سوء استفاده‌هاي احتمالي را فراهم مي‌کند و براي ايجاد و تقويت ثبات و سلامت در بانک بايد از استقرار حاکميت شرکتي مطمئن شويم و همچنين مديريت ريسک، نظارت و شفاف سازي و ارتباطات موثر بين ارکان بانک را از عوامل ضروري براي موفقيت آن ذکر کرد.
وي همچنين به لزوم تطبيق قوانين اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش تعاملات نهادها و سازمان‌هاي داخلي با طرف‌هاي بين‌المللي، لازم است سازگاري فعاليت بانک با قوانين و مقررات و استانداردهاي مرتبط با فعاليت‌هاي آن مورد بررسي قرار بگيرد.
دولتي گفت: در اين راستا بايد توجه به مباحث آموزشي همکاران در دستور کار قرار بگيرد، به گونه‌اي که همکاران به صورت کامل به مباحث مرتبط با اين بخش‌ها از جمله مفاهيم ريسک تسلط داشته باشند و مطمئن باشند هيات مديره حمايت از رفتارهاي حرفه‌اي همکاران را مدنظر دارد و نسبت به رفتارهاي غير قابل قبول مانند ارايه گزارش مالي نادرست، عدم برخورد صحيح با مشتريان، عدم توجه به مقررات مبارزه با پولشويي و ... که منجر به ريسک شهرت بانک شود بدون اغماض خواهد بود.