:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نیکفر اظهارکرد:

راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع‌دستی راهکاری برای مقابله با واردات محصولات خارجی سرویس فرهنگی

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌و گردشگری مجلس اعتقاد دارد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع‌دستی موجب می‌شود تا تولیدات بومی روانه بازار شده و عرصه برای واردات محصولات خارجی تنگ شود.
کد خبر: ۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰






اقتصادگرا_ ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اولویت‌ مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع‌دستی، گفت: در شرایط کنونی محصولات صنایع دستی بسیاری از تولیدکنندگان در استان‌ها به دلیل نبود بازارچه‌های دائمی به فروش نمی‌رسند و فعالان این عرصه با مشکلات متعدد مواجه هستند از  این رو راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی موجب رشد چشمگیر در این صنعت خواهد شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه کالاهای مشابه با محصولات صنایع دستی داخلی از کشورهای مختلف مانند چین وارد بازارهای داخلی می‌شود که امری آسیب‌زا است، اظهارکرد: بر این اساس زمانی که بازارچه‌های دائمی در هر منطقه راه‌اندازی شود، تولیدات بومی روانه بازار شده و دیگر عرصه برای واردات محصولات خارجی تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: سال 96 مبتنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال نامگذاری شده است لذا توجه به ظرفیت‌های صنعت صنایع دستی می‌تواند راهکاری برای تحقق این مهم باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نبود بازار و محلی برای توزیع محصولات تولیدکنندگان داخلی، سبب شده بسیاری از رشته‌های صنایع دستی در مناطق مختلف از رونق بیفتد، افزود: این امر در حالیست که صنعت صنایع دستی با توجه به فعالیت تعداد زیادی هنرمند ظرفیت خوبی برای پشتیبانی از بازار داخلی و خارجی را دارد و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محصولات صنایع دستی ارزش افزوده زیادی را ایجاد می‌کنند از این رو با اتکا به این صنعت می‌توان شرایط درآمدزایی خوبی را فراهم کرد و حوزه اقتصاد کشور را رونق بخشید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع دستی در استانها به منظور تحقق شعار امسال مبنی بر تولید و اشتغال خبرداد./