:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر بندر آبادان خبر داد

رشد ۱۴۳ درصدی گردشگران در دو ماهه اول سال ۹۶

مدیر بندر آبادان با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی امسال تعداد گردشگران دریایی از ۱۲۶ هزار نفر به بیش از ۳۰۸ هزار نفر رسیده اعلام کرد: این رقم حاکی از رشد ۱۴۳ درصدی مسافران در سال جاری است.
کد خبر: ۹۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
اقتصادگردان- رضا سفاری در نشست خبری اظهار کرد: ما تلاش کرده ایم با راه اندازی ترمینال مسافری که در آینده نزدیک با فعال شدن خط مسافری آبادان -کویت آغاز به کار می کند، شرایط را برای بهبود جایگاه خدمات مسافری در این بندر فراهم کنیم.

به گفته وی در حال حاضر ظرفیت اقتصادی بندر آبادان در طول سال حدود ۷۰۰ هزار تن است که با توجه به شرایط دریایی فعلاً امکان توسعه آن وجود ندارد.
مدیر بندر آبادان درباره ی آمارهای اقتصادی این بندر در سال جاری نیز بیان کرد: سال گذشته آبادان در تخلیه و بارگیری  کالاها آمار متفاوتی داشت از یک سو صادرات کالا رشد به ۳.۴ درصد رسید اما واردات روند منفی داشت که با توجه به اهداف کلان کشپر روندی طبیعی به شمار می رود. در دو ماهه ابتدایی امسال نیز صادرات ۶.۴ درصد رشد داشته است.

سفاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح جامع بندر آبادان تأکید کرد: این طرح با محوریت فعال کردن مشترک سه بندر نزدیک به یکدیگر آبادان اروند کنار  و چوئبده  مورد نظر قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک آن را به اجرا برسانیم . تنها با لایروبی اسکله بندر آبادان پهلوگیری کشتی ها از سه و نیم متر به ۶ متری افزایش یافته و امیدواریم در آینده نیز امکان پیشرفت در این زمینه به وجود  بیاید.