:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از پالایشگاه آبادان

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی ازسفر تعدادی از نمایندگان عضو این فراکسیون به استان خوزستان و بازدید آن‌ها از پالایشگاه آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
اقتصادگردان-علی کاظمی اظهار کرد: در سفر جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون نفت و نیرو به استان خوزستان از پالایشگاه نفت آبادان بازدید کردیم. این اولین پالایشگاه نفت در ایران است که عمر آن به حدود ۱۰۵ سال می رسد.

وی افزود: ظرفیت این پالایشگاه ۶۳۰ هزار بشکه در روز بود که در زمان جنگ تحمیلی بخش هایی از آن بر اثر بمباران از کار افتاد اما بعد از جنگ بازسازی شد و مجددا در خط تولید قرار گرفت و اکنون میزان تولید ۳۸۰ هزار بشکه در روز است که تا ۴۴۰ هزار بشکه در روز نیز می‌رسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاز سه این پالایشگاه بنزین لازم برای سوخت هلی‌کوپتر و نوعی از هواپیماها تولید شده و کشور از این نوع سوخت خودکفا شده است، گفت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده در مورد فازهای ۴ و ۲ موافقتی با شرکت‌های چینی و ژاپنی صورت گرفته که شاهد اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر خواهیم بود.

کاظمی همچنین یادآور شد: نمایندگان فراکسیون نفت و نیرو در ادامه از پالایشگاه روغن ایرانول در آبادان نیز بازدید کردند و طبق گزارش ارائه شده بعد از گذشت ۳۶ سال توانسته‌اند روغن الوند را با احتیاط مناسب تولید کنند ضمن اینکه هم سود دهی شرکت مناسب است و هم صادرات آن افزایش یافته است.