:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

از راهکارهای مقابله با واناکریپت تا تعیین سود صاحبان سهام مخابرات

باج‌افزار واناکریپت از هفته گذشته بر سر زبان‌ها افتاد و در حالی که برخی از شرکت‌های ایرانی را هم آلوده کرده، هنوز هم مرکز ماهر راهکارهایی را برای مقابله با این باج‌افزار ارائه می‌دهد. همچنین از دیگر اتفاقات هفته گذشته در حوزه ارتباطات تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران و تعیین سود صاحبان سهام این شرکت بود.
کد خبر: ۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
اقتصادگردان- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران به روال سالیان گذشته در اردیبهشت ماه برگزار شد و در این جلسه تقسیم پس از ارائه گزارش‌های حسابرسی و بررسی و تصویب صورت های مالی مقرر شد ۳۳۳ ریال سود برای هر سهم صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران توزیع شود.

رسول سرائیان -مدیر عامل شرکت مخابرات ایران- نیز در این مجمع توسعه باند پهن را راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران عنوان کرد و گفت: در بخش باند پهن سیار، ۳G و ۴G و در باند پهن ثابت، دسترسی FTTX اولویت اصلی مجموعه مخابرات است. او با تشریح اهم اقدامات راهبردی تعریف شده در سال ۱۳۹۶ برای مناظر راهبری مختلف خاطرنشان کرد: امسال به دنبال یکپارچگی، سازماندهی و حاکمیت شرکتی و  آغاز حرکت به سمت شبکه تمام IT و تمام IP هستیم. در سال ۱۳۹۶ با افتتاح پروژه اتصال فیبر نوری به منازل با نام تجاری تانوما، فعالیت‌های شرکت مخابرات ایران وارد حوزه جدیدی شد و افزایش دسترسی مبتنی بر فیبر در سراسر کشور از مهم ترین برنامه‌های شرکت در سال جاری ست.

همچنین در هفته گذشته اخباری مبنی بر آلوده شدن تعدادی از رایانه‌های کشور به باج‌افزار WannaCrypt  منتشر شد و در این راستا، برای ارائه راه‌حل‌هایی در سایت‌های مختلف مبنی بر امکان بازیابی داده‌های رمزگذاری‌شده توسط باج‌افزارها، مرکز ماهر اعلام کرد ضمن انجام بررسی‌های فنی و دقیق، مستند کاملی را در این خصوص منتشر کرده است.

در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و سهولت دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، با پیگیری رگولاتوری، سامانه ثبت‌نام الکترونیکی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران راه‌اندازی شد. بدین ترتیب متقاضیان تلفن ثابت در سطح کشور علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند به شیوه غیرحضوری با مراجعه به پورتال شرکت مخابرات ایران به آدرس WWW.TCI.ir در بخش تلفن ثابت به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده و هزینه آن را واریز کنند.

همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و انجام نقش خود در ایجاد فضای رقابتی سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات نسبت به ایجاد سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات اقدام کرده و کاربران می توانند در نظرسنجی و همکاری در شناسایی نقاط ضعف و قوت اپراتورها شرکت کنند.

نتایج اولین دوره نظرسنجی مکانیزه از مشترکان شرکت‌های FCP، TCIو FWA از طریق سامانه اندازه‌گیری میزان رضایت کاربران سرویس‌های فناوری اطلاعات نیز اعلام شده است و  دارندگان پروانه و کاربران می‌توانند پس از پایان هر دوره، نتایج کلی نظرسنجی انجام‌شده را بر روی پورتال سازمان مشاهده کنند.
داوود زارعیان – معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران- نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر تلاش برای ساده‌سازی ارائه خدمات مخابرات، از حذف حضور مالک برای تغییر نام خط تلفن و وصل کردن یک‌طرفه تلفن‌هایی که به علت بدهی صورت دوطرفه قطع شده بودند خبر داد.