:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیستم مالی و پولی ایران در بن بست نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح نتایج نشست فوق العاده امروز این کمیسیون اظهارداشت: سیستم مالی و پولی ایران در بن بست نیست.
کد خبر: ۹۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به نشست فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور سیدعباس عراقچی رئیس ستاد اجرای برجام افزود: در این نشست دومین گزارش کمیسیون امنیت ملی از برجام مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: گزارش در هشت بخش تهیه و برای سازمان انرژی هسته ای و وزارت امور خارجه ارسال شده تا اگر نظراتی دارند ارائه کنند.

وی ادامه داد که در این گزارش به موضوعاتی مانند اجرای تعهدات ایران، رفع تحریم ها تاکنون، برخی تحریم های باقی مانده از جمله ۲۴۱ شخص و نهادی که همچنان در تحریم قرار داشته و خواهند داشت، تحریم های مالی و بانکی که همچنان باقی مانده یا حداقل در همکاری با بانک ها وجود دارد، پرداخته شده است.

نقوی حسینی گفت: ما در استفاده از یورو، ین ژاپن و سایر پول ها مشکلی نداریم و به هیچ وجه سیستم مالی و پولی ما در بن بست نیست و بانک های بزرگ هم در معاملات و پروژه های خاص با ما کار می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مشکل دوم نظام بانکی FATF و تامین مالی تروریسم و بحث های پولشویی است که ارتباطی با مسائل هسته ای ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمه ای هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: ریسک سرمایه گذاری مربوط به برجام نیست و اگر منطقه خاورمیانه متشنج است و سرمایه گذاری در آن کاهش یافته، ارتباطی با برجام ندارد.