:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
قائم مقام وزیر نیرو:

روابط عمومی یکی از صنایع موفق دنیا است

قائم مقام وزیر نیرو گفت: باید در حوزه آب بین وزارت نیرو و استانداری اصفهان کارهای کارشناسی برای پیشبرد برنامه‌های بلند مدت انجام شود.
کد خبر: ۹۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ستار محمودی امروز (چهارشنبه) در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: در حوزه فلز، هواپیماسازی، راه آهن و ... سرمایه‌گذاری‌های بسیاری شده است، اما روابط عمومی یکی از صنایع موفق دنیا است که دارای ابعاد گوناگونی مانند رسانه‌های مکتوب، شفاهی، تصویری و ارتباطات چهره به چهره است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان منکر نقش روابط عمومی‌ها شد، تصریح کرد: هر اجتماعی گیرنده و فرستنده خاص خود را دارد و پیام‌ها باید به درستی صادر شود تا گیرنده‌ها پیام را به درستی تشخیص دهند.

قائم مقام وزارت نیرو با بیان اینکه به عنوان روابط عمومی‌های وزارت نیرو که یکی از وزارت خانه‌های صنعتی، اجتماعی و فنی است، اضافه کرد: باید بدانیم چگونه با افراد ارتباط برقرار کنیم. وزارت نیرو به عنوان دستگاه تخصصی حاکمیتی و استانداری به عنوان یک دولت محلی دارای مخاطبان بسیاری هستند.

محمودی یادآور شد: وزارت نیرو اقدامات بسیاری مانند سدسازی، تونل‌سازی، تصفیه خانه، نیروگاه و ... داشته است و خوشبختانه در این امور موفق بوده، اما اگر مردم شناخت کاملی از این اقدامات پیدا نکنند، بخشی از کارها ناقص باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه این اقدامات باید به تدریج به جامعه منتقل شود، ادامه داد: در وزارت نیرو با کسانی سروکار داریم که شریک ما هستند و هر دو شریک حقوقی دارند، اما در این اشتراکات سهم سرمایه گذاری مردم بیشتر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اطلاع رسانی عمومی باید اطلاع رسانی تخصصی نیز انجام شود، تصریح کرد: هر موضوعی اطلاع رسانی خاص خود را دارد، البته همه بخش‌های سازمان روابط عمومی هستند، اما به صورت تخصصی در حوزه روابط عمومی سازمان اطلاع رسانی انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو خاطر نشان کرد: باید مسئولانه، متواضعانه و بدهکارانه از جانب خود با مردم روبرو شویم، که این امر نیازمند آموزش‌های خاصی است و حتی در بسیاری از کشورها برای دادن شغل به فرد ابتدا به او آموزش‌های حقوقی و سپس روابط عمومی داده می‌شود.

محمودی با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال تغییر است، گفت: نمی‌توانیم وضعیت خود را با سال‌های قبل قیاس کنیم، در زیر پوست‌ لایه‌های صنعتی، نرم افزاری و سخت افزاری، رویدادها هر روز در حال انجام است و رسانه‌های نو ظهور روش‌های جدید را به سرعت کهنه می‌کنند، اما خوشبختانه انسان قابلیت خود ترمیمی دارد و باید از ابزارهای جدید به نفع خود استفاده کنیم.

وی گفت: در اقداماتی که انجام می‌دهیم باید به مسایل زیست محیطی و اجتماعی بیش از پیش نگاه داشته باشیم و متاسفانه در سال‌های گذشته این بخش‌ها را همپای اقدامات دیگر جلو نبرده‌ایم.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در مدیریت مصرف بسیاری از کارها به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: در اطلاع رسانی نگاه روابط عمومی‌ها به سمت شهرها رفته است، اما این نگاه، نگاه کافی نیست و باید به کشاورزان و مزارع نیز نگاه کنیم و بپرسیم برای صیانت از منابع آب چه کرده‌ایم؟ اقدامات قهری برای یک مقطع زمانی کوتاه جواب می‌دهد، اما باید کارهای انسانی بلند مدت را برای همه مخاطبین مد نظر داشته باشیم .

 محمودی افزود: با استفاده از آموزش، بهره گیری از اساتید دانشگاهی، روش‌های مرسوم در دنیا باید سازمان و شرکت‌ها را مجهز کنیم و اگر چه روابط عمومی‌ها با کمبود منابع انسانی درگیر هستند، اما توصیه می‌کنم حتی یک نفر را به روابط عمومی اضافه نکنید بلکه امور را به کارگزان بسپارید.

وی اظهار کرد: امکانات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف تولید، توزیع، آب و برق و ... وجود دارد که به صورت جزیره‌ای در بخش‌های فیزیکی، مستند سازی و فرهنگ سازی و .... از آنها استفاده می‌شود که باید این نقیصه برطرف شود.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تمام تلاش وزارت نیرو جلب رضایت مردم است، که بخشی از این وظیفه بر عهده روابط عمومی است و این ظرفیت در بخش روابط عمومی قرار گرفته تا آن را عملیاتی کند.

محمودی تصریح کرد: باید در حوزه آب بین وزارت نیرو و استانداری اصفهان کارهای کارشناسی برای پیشبرد برنامه‌های بلند مدت انجام شود. با توجه به محدودیت منابع آب در این استان هماهنگی‌های محلی زیر نظر استانداری می‌تواند حداقل‌ها را به بهترین وجه در بین اکثریت توزیع کند.