اقتصادگردان- به
گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده با بیان این که
جذب منابع، هدف اولیه تاسیس کانون جوانه ها نیست، گفت: این کانون، شکل به
روز شده قلک های قدیمی بانک ملی است که همه نسبت به آن حسی نوستالژیک
دارند.
وی افزود: در کانون جوانه ها، دانش
آموزان درس کسب و کار، پس انداز، صرفه جویی و اقتصاد را فرا می گیرند تا
نسل آینده با این مفاهیم بیگانه نباشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد:
چندی پیش در دیداری با مدیران یک بانک اروپایی و یک شرکت مشاوره بین المللى
، معرفی کانون جوانه ها و خدمات آن تحسین آنها را برانگیخت.
حسین زاده همچنین با بیان این که هم
اکنون نزدیک به 15 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم 5
میلیون نفر از این تعداد را هم جذب کانون جوانه ها کنیم، تاثیر بسزایی در
افزایش سواد اقتصادی و نهادینه نمودن عادات اقتصادی صحیح و کاهش مصرف گرایی
و تغییر فرهنگ بانکداری در جامعه خواهیم داشت ، ضمن اینکه منابع قابل
توجهى هم از این رهگذر مى توان جذب نمود .