:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مقام مسئول کارگری تاکید کرد

اولین کار دولت آینده، ارائه برنامه کوتاه مدت اشتغال

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید اولین اقدام دولت آینده ارائه یک برنامه کوتاه مدت سریع برای اشتغال است و تاکید دارد که تولید صنعتی راه تحول و نجات اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- علی خدایی، اظهار کرد: اولین شرط تحقق اشتغال پایدار و رسیدن به حداقل‌های شغلی در کشور، حفظ آرامش موجود در کشور و سطح اقتصاد است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که از یک دوره پرتلاطم وحشتناک و غیرقابل اعتماد به این آرامش رسیده‌ایم و عمل کردن به راهکارهای منطقی و عقلانی است که می‌تواند ثبات و شرایط مطلوبی را برای آینده مردم و مملکت رقم بزند.

خدایی ایجاد ۹۹۰ هزار شغل در سال را تکلیف برنامه ششم توسعه دانست و با این اعتقاد که به چنین رقمی می‌رسیم ولی نه با شرایط فعلی، ادامه داد: قطعا داشتن یک برنامه مشخص که تنها روی کاغذ نباشد و جنبه عملیاتی داشته باشد راهگشا خواهد بود.

وی افزود: مثلا اگر قرار است با گردشگری اشتغالزایی کنیم برای آن برنامه دقیق داشته باشیم، اگر می‌گوییم با جذب سرمایه‌های خارجی و تعامل با دنیا شغل ایجاد کنیم، باید سیاستهای خود را در این راستا تغییر بدهیم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تاکید کرد: با آرامشی که در این چند سال به وجود آمد و قیمتها تثبیت شد، سرمایه‌گذاری‌ها تاحدودی اطمینان پیدا کردند و وارد کشور شدند، بنابر این باید روند سرمایه‌گذاری حفظ شود و پس از آن یک برنامه کوتاه مدت سریع برای حل مشکل بیکاران ارائه شود.

خدایی با بیان اینکه ایجاد شغل در بعضی بخش‌ها در کوتاه مدت ممکن نیست، افزود: برای اشتغال پایدار نباید دنبال اشتغال سریع باشیم، بعضی مشاغل پایدار به سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز دارند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری پایدارترین شغل‌ها به صادرات منجر می‌شود و تولید صنعتی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.