:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
دكتر محمد رضا انواري استاد علوم ارتباطات اجتماعي:

سرانه‌ فضای سبز کرج از استاندارد ها كمتر است

سرانه‌ فضای سبز کرج در حال حاضر از استاندارد لازم برخوردار نیست و بر طرف کردن این مشکل حمايت مسولان و مديريت شهري كرج را مي طلبد
کد خبر: ۹۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
اقتصاد گردان - دكتر محمد رضا انواري استاد علوم ارتباطات اجتماعي با بيان اين مطلب، راه بازگشت كيفيت محيطي كرج را افزايش سرانه فضاي سبز دانست و گفت : توزیع فضاهای سبز در مناطق مختلف این کلانشهر متوازن وعادلانه نیست و سرانه فضای سبز کرج پرجمعیت با استانداردها فاصله زیاد دارد.
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: براساس مطالعات و بررسی های وزارت مسکن و شهرسازی سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 متر مربع برای هر نفر است .این رقم در مقایسه با شاخص محیط زیست جهانی (20 تا 25 متر مربع برای هر نفر)رقم کمتری است.
وی ادامه داد: یکی از طرح های تاثیر گذار در توسعه فضاهای سبز، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب برای آبیاری این فضاها است و سازمان پارک ها باید در محدوده فضاهای سبز اقدام به ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب کند.
اين استاد دانشگاه در ادامه از رابطه فضای سبز و افزایش امکانات تفریحی خبر داد و گفت: احداث و ساماندهی پارکها به لحاظ امکانات و زیبایی بصری موجبات غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها را فراهم می آورد، همچنین شهروندان را برای حضور در سطح شهر و بهره مندی از زیبایی های موجود تشویق می کند.
دكتر انواري کاندیدای شورای شهر کرج تاكيد كرد: با افزایش فضاهای سبز در سطح این کلانشهر، سرانه تفریحی شهروندان نیز ارتقا پیدا می‌کند که رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز نیز در اولویت برنامه هاي كاري من درشهر کرج قرار دارد.