:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
سعيد بيات

روحاني برنامه خود را شفاف و مكتوب اعلام كند

ر صورتي كه اين برنامه و رئوس كلي آن مشخص باشد، جناح رقيب نمي تواند از انجام وعده هاي انتخاباتي روحاني جلوگيري كند و به پشتيباني آراي مردم خواستار اجراي آن خواهد شد
کد خبر: ۹۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
اقتصاد گردان - در يكي از حساس ترين انتخابات رياست جمهوري، آقاي روحاني قول برداشتن باقي مانده تحريم هاي غيرهسته اي را به مردم ايران داد و گفت در نظر دارد با جهان پل بسازد، و با ديوارها مقابله كند. 
اين انتخابات رقابت بين دو تفكر عمل گرايي و شعاري و احساسي است و چنانچه آقاي روحاني پيروز انتخابات باشد كه البته بر مبناي نظر سنجي ها اين چنين خواهد بود براي عمل به وعده ها و عبور از خاكريزهاي ايجاد شده و غلبه بر خود تحريمي هاي داخلي، به يك برنامه مكتوب و مدون و راهگشا نياز دارد موضوعي كه جاي آن در مناظره ها خالي بود اگرچه گفته مي شود كه روحاني در كتاب برنامه هاي خود به موضوعات مهم و اساسي براي كشور اشاره كرده است. 
روحاني و مشاوران و حاميان او در رقابت ها و مناظره ها، در پاسخ به تخريب هاي رقبا، به بخشي از اين برنامه ها اشاره كردند و فرصتي براي ارائه مشخص، مدون و مختصر و مفيد برنامه ها بود تا بتوان در فرداي پس از انتخابات، به پشتيباني اكثريت ملت، براي اجراي وعده ها، اين برنامه ها را به رخ مخالفان كشيد. 
اما اميد است در مدت باقي مانده از فرصت تبليغات، روحاني جمع بندي وعده ها و برنامه ها و نظرات خود را اعلام كند و برنامه اي مختصر و مفيد در چند سطر ارائه دهد و صورت اهداف اصلي را باز گو كند تا بتواند در آينده آن را به برنامه اي مكتوب تبديل و به پشتيباني ملت خواستار اجراي آن و تحقق وعده ها باشد زيرا تحقق هر وعده اي به الزامات و اقداماتي نياز دارد كه بدون اجراي آنهانمي توان به اهداف بزرگ رسيد. 
در صورتي كه اين برنامه و رئوس كلي آن مشخص باشد، جناح رقيب نمي تواند از انجام وعده هاي انتخاباتي روحاني جلوگيري كند زيرا تعدادي از وعده هاي روحاني كه خواسته اكثريت ملت است مخالفاني دارد كه اگرچه در اقليت هستند اما داراي نفوذ و قدرت فراوانند.
براين اساس بايد خواسته اكثريت، آنچنان شفاف و روشن و مكتوب بيان شود كه فرداي پس از انتخابات مخالفان نتوانند آنرا با سليقه و ميل خود تفسير و از انجام آن جلوگيري نمايند.