:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

مراسم تحویل ۴ فروند ATR در تولوز برگزار شد

مراسم تحویل ٤ فروند هواپیمای ATR۷۲ با حضور فرهاد پرورش مدیر عامل هما در تولوز فرانسه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
اقتصادگردان- ایران نخستین گروه خریداری شده از هواپیماهای ای. تی. آر خود را عصر امروز (سه شنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ای. تی. آر در شهر تولوز فرانسه تحویل گرفت.

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما از ۴ روز پیش برای تحویل هواپیماهای ای. تی. آر به فرانسه سفر کرده است.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این هواپیما ساعت پنج صبح فردا (چهارشنبه) به وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کند و بعدازظهر فردا در آیینی به فرودگاه مهرآباد وارد شود.

بر اساس اعلام خبر اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین المل برنامه‌ریزی برای تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ای. تی. آر آغاز شده است و انتظار می رود فردا هر ۴ فروند هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

رویترز نیز امروز به نقل از مقامات صنعت هواپیمایی ایرانی و اروپایی نوشت: چهار فروند هواپیمای توربوپراپ که لوگوی ایران ایر بر روی آنها رنگ آمیزی شده است، روز سه‌شنبه(امروز) در مقر ATR در تولوز تحویل داده می شود  و روز چهارشنبه وارد تهران خواهد شد.

فخریه کاشان با تایید خبر رویترز این را هم اضافه کرد که قیمت هر فروند از این هواپیماها بر اساس لیست فروش شرکت سازنده حدود ۲۶.۸ میلیون دلار است که ایران توانسته است با قیمتی بسیار پایین تر از این مبلغ صاحب این هواپیماها شود.

براساس اعلام وزارت راه، شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است.

می‌توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.