:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون سازمان برنامه و بودجه خبر داد

پیشرفت ۲۵ درصدی آزادراه کنار گذر جنوبی تهران

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان این که ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران پیشرفتی قابل توجه در قیاس با برنامه‌های ابتدایی را به ثبت رسانده اعلام کرد: این طرح در حال حاضر به مرز پیشرفت ۲۵ درصدی رسیده است.
کد خبر: ۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
اقتصادگردان- غلامرضا شافعی در حاشیه بازدید از این پروژه، اعلام کرد: طبق برنامه زمان‌بندی ابتدایی بنا بود این طرح در حال حاضر به ۱۴ درصد از آمادگی نهایی برسد اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته حدود یک چهارم از کار به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود این آزادراه مهم زودتر از موعد ابتدایی تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی با بیان این‌که دولت تمام تعهدات مالی خود در این پروژه را تزریق کرده است، تصریح کرد: طبق قرارداد امضاء شده با پیمانکار دولت باید ۳۰ درصد از منابع اعتباری مدنظر را وارد می‌کرد که با انتشار اوراق ۵۴۰ میلیارد تومانی تمام رقم پیش‌بینی شده به پروژه تحویل داده شده و مابقی باید از سوی پیمانکار وارد کار شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه درباره‌ی برنامه زمان‌بندی نهایی تکمیل کنارگذر جنوبی تهران نیز توضیح داد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از تملک مسیر انجام شده و پروژه از زمان‌بندی خود جلوتر است. در ارزیابی‌های ابتدایی بنا بود کار در پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد اما با توجه به شرایط فعلی می‌توان پیش‌بینی کرد که کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال ۱۳۹۷ آماده بهره‌برداری شود.

شافعی ادامه داد: دولت به منظور تشویق پیمانکار برای تکمیل زودتر پروژه اعلام کرده هر یک ماه که کار زودتر تکمیل شود در قرارداد تغییراتی به نفع پیمانکار صورت خواهد داد و عوامل تشویقی را در نظر خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه به دلیل قرار گرفتن در یکی از اصلی‌ترین محورهای تردد از شمال غرب به شمال شرق کشور به عنوان یکی از اولویت‌های زیرساختی کشور در نظر گرفته شده که می‌تواند در ترافیک استان‌هایی مانند تهران، قزوین، کرج، سمنان و مرکزی نقشی قابل توجه ایفا کند. پیش‌بینی ما این است که امکان تردد روزانه ۲۸ هزار خودرو در این محور فراهم شود که نقش مهمی در جابه‌جایی ترافیک خواهد داشت. یکی از فازهای این پروژه به طول ۳۸ کیلومتر به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد و دیگر بخش‌ها نیز با سرعت بالایی در حال تکمیل است.