:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

زندگی مشترکتان را عاشقانه مدیریت کنید!!

خدا خیر دهد قدیمی ها را ساده عاشق میشدند ، یا اصلا نمیشدند و ازدواج میکردند. سال های سال با هم میساختند و دست آخر هم دخترها را عروس میکردند و پسرها را داماد. سر پیری هم مینشستند و با خاطره عشق سال های دور زندگی میکردند.
کد خبر: ۹۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶



اقتصادگردان_ خدا خیر دهد قدیمی ها را ساده عاشق میشدند ، یا اصلا نمیشدند و ازدواج میکردند. سال های سال با هم میساختند و دست آخر هم دخترها را عروس میکردند و پسرها را داماد. سر پیری هم مینشستند و با خاطره عشق سال های دور زندگی میکردند.
این روزها اما داستان فرق میکند,دخترها به این زودی عروس و پسرها به این راحتی داماد نمیشوند.
همه چیز سخت تر شده است, زندگی ها بیشتر از سر پایینی ، سر بالایی های نفسگیر دارد. حال اگر در این راه همنفسی دارید ؛ که هم رفیق است و شفیق عشقتان را مدیریت کنید؛
1-گاهی اجازه بدهید همسرتان جلوی شما از خودش تعریف کند. حتی شماهم از او تعریف کنید .او قهرمان داستان زندگی شماست.

 2-بگذارید لحظات عاشقانه تان ناب بماند..قدر لحظه های عاشقانه را بدانید. وقتی با هم قدم میزنید..وقتی در یک جاده زیبا رانندگی میکنید, وقتی با عشق با هم چای میخورید؛یکباره یاد اشتباهات نیفتید,یا اگرافتادید بیان نکنید. برای بیان تلخی ها همیشه زمان هست,از لحظه هایتان لذت ببرید.

3-بعضی چیزها را علیرغم سختی و تلخی باید ،هم ببخشید و هم فراموش کنید. آنچه نمیبخشید و فراموش نمیکنید کینه میشود. کینه آفت عشق است.ببخشید و فراموش کنید.

4-با حلوا حلوا کردن هم گاهی دهان شیرین میشود. بد نیست گاهی خاطرات خوش را به یکدیگر یادآوری کنید. یاد دوران عقد و نامزدی,یاد سفرهای خوش,جشن های کوچک دو نفره،حتما دل شما را خوش میکند. دل خوش جای عشق است.

5-گاهی بدنیست مهربان شوید؛سجاده ی همسرتان را پهن کنید,چای اش را شیرین کنید. رخت های شسته را شما از روی بند جمع کنید. جورابش را بشویید,توی داشبورد ماشین اش پیغام عاشقانه ای بگذارید.پایین لیست خرید پُر رنگ تر از بقیه نوشته ها برایش بنویسید که:" به داشتنش افتخار میکنید". وسط روز به محل کارش تلفن بزنید و بگویید که دلتان برایش تنگ شده است. یادداشت کوچکی توی زیپ کیف یا جیب کت همسرتان بگذارید و رویش بنویسید که:" دوست داشتنت مهم ترین کار ِ من است".مهربانی دل آدمی را گرم میکند.دل همسرتان را به زندگی گرم کنید.

6-قدیمی ها حرف های خوب زیاد میزدند,اما همه ی آن حرف های خوب امروز در زمان من و شما,که هردو از صبح تا شب کار میکنیم برای سر سوزن آرامشی,کاربردی نیست..میگفتند :"زنی که خرج ندارد ،ارج ندارد.." اما امروز زمانه فرق میکند ..ارجمندی یک زن به میزان قناعت اوست,به اینکه شرایط مرد ِ زندگی اش را بفهمد و از او انچه در توانش نیست نخواهد.

7-عاشق شدن آسان است و عاشق ماندن مشکل؛گاهی یادمان میرود که این مردی که امروز موهای جلوی سرش ریخته همان مردی ست که بی اندازه عاشقش بودیم .گاهی فراموش میکنیم این خانمی که الان کمی چاق شده زنی است که یک روز بی پروا عاشقش بودیم ..عاشق بمانید ,عشق ورزی یک فعل استمراری است.

8-بگذارید همسرتان بداند که عشق و اشتیاق اوست ، که دنیای  شمارا ساخته .عشق را از یکدیگر پنهان نکنید .بگذارید بفهمد که بعضی کارها را فقط برای او, فقط به خاطر اوست که انجام میدهید .به او بگویید این غذا را فقط به خاطر تو میپزم,این کت  را فقط چون تو دوستش داری میپوشم,این عطر را به یاد روزهای خوش نامزدی مان دوباره میزنم.
بگذارید همسرتان بداند عشق او در هروز شما جاری است.

9-اسباب آرامش یکدیگر باشید,نه سوهان روح هم... حرف های تلخ نزنید,بدایند آنچه از زبان شما می آید از دل همسرتان به این زودی ها نمیرود. بیش از اینکه نقاط ضعف را برجسته کنید  نقاط قوت  را یادآوری کنید. هرکس بهتر از دیگری نداشته ها و ضعف های خودش را میشناسد...رسالت شما تاکید و یادآوری نقاط قوت است.
10-بدانید ازدواج یک قرارداد دو نفره است. تلاش یک طرفه چیزی را درست نمیکند. احترام و امنیت ,عشق و اشتیاق,ارزشمندی و دل بستگی همه را خوشحال میکند؛ این احساس خوب را از همسرتان دریغ نکنید ...یکدیگر را خوشحال کنید،حتی با یک کلمه عاشقانه....


تلاش کنید عشق زیر پوست زندگی تان بدود ، برای "شریکتان" القاب قشنگی انتخاب کنید،اسمی متفاوت با آنکه دیگران صدایش میکنند،یک اسم خاص و خوشحال کننده و منحصر به خودش و خودتان !بخواهید عاشقانه زندگی کنید...پیش از آنکه برای باهم بودن دیر شود؛عشق را در زندگی تان بجویید ...شما برای ورود عشق به زندگی تان ،به دل همسرتان پیشقدم شوید.....از همین لحظه شروع کنید،گوشی تلفن را بردارید...

طاهره آرمنده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیده فاطمه فرهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
سلام دوست خوبم
مقاله ها و دل نوشته های شما همیشه زیبا ،دلنشین و کاربردی بوده و همچنان هم ادامه دارد .
این بار هم مقاله تون بسیار عالیه ؛ توی این روزای سخت دل آدم گرم میشه با خوندن این جور مطالب .
پایدار و مستدام باشید
سپاس