:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سواد اقتصادی در ثبات اقتصادی خانواده بسیار مهم است

پژوهشگر اقتصادی در برنامه «ایستگاه نود و هشت» رادیو اقتصاد گفت : ثبات اقتصادی نیاز یک خانواده با ثبات است.
کد خبر: ۹۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
اقتصادگردان- به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شهرام شیرکوند، سواد اقتصادی را در دستیابی به ثبات اقتصادی یک خانواده بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: به تناسب فراگیری آموزش‌ها در سایر حوزه‌ها باید مسائل اقتصادی و آموزش سواد اقتصادی در جامعه جدی گرفته شود.
وی همچنین با بیان اینکه آموزش مفاهیم و مهارت‌های اقتصادی در محیط خانواده و اجتماع باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: خانواده‌ها باید سواد و اطلاعات اقتصادی خود و فرزندانشان را افزایش دهند.
این پژوهشگر اقتصادی گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ضرورت دارد همه خانواده‌ها به سمت یادگیری مفاهیم اقتصادی گام بردارند.
وی افزود: سواد اقتصادی منجر به فهم شرایط و افزایش بهره وری و خلاقیت در خانواده، کاهش هزینه‌ها با مدیریت صحیح در خانواده خواهد شد و شیوه زندگی جدیدی را برای فرد و جامعه رقم می‌زند.
شیرکوند در ادامه بحث مهارت آموزی، افزایش درآمد، برنامه ریزی و مدیریت مالی، پس انداز و خرید هوشمندانه، بودجه بندی مالی، اجتناب از دریافت وام‌های غیر ضروری و ... را از دیگر راهکار‌ها برای تامین ثبات اقتصادی در خانواده برشمرد و یادآورشد: لازمه داشتن زندگی هدفمند برنامه ریزی است و اقتصاد خانواده را باید با برنامه ریزی همراه کرد.