:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اشتغال رسمی400 هزار نفر در حوزه صنایع دستی کشور

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در زمان حاضر اطلاعات 400 هزار نفر که در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند در سامانه میراث فرهنگی به ثبت رسیده و تخمین زده می شود که به همین تعداد نیز فعالانی هستند که اطلاعاتشان ثبت نشده است.
کد خبر: ۹۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

اقتصادگردان_ بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هدف گذاری میزان اشتغال در حوزه صنایع دستی تا پایان برنامه ششم، یک میلیون نفر است و اگر حوزه فرش هم به صنایع دستی ملحق شود، این میزان باید به فراتر از 2 میلیون نفر برسد. 
وی تصریح کرد: اشتغال در صنایع دستی، هم امکان پذیر، هم ضروری و هم به صرفه است چرا که با کمترین اعتبار می توان در آن اشتغال زایی کرد. 
نامور مطلق با بیان اینکه بومی و درون زا بودن، هویت بخش و صادارتی بودن از جمله امتیازات حوزه صنایع دستی است، اظهار کرد: در دولت یازدهم نه تنها از ریزش کارگاه های صنایع دستی جلوگیری شد بلکه این حوزه شاهد رشد قابل توجهی هم بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش اعتبار اختصاصی و تحقق سرمایه گذاری های بیشتر، ایجاد گفتمان برای مصرف صنایع دستی و جلوگیری از قاچاق، مطمئن هستیم که میزان اشتغال در حوزه صنایع دستی می تواند افزایش جدی پیدا می کند. 
نامور مطلق با بیان اینکه صنایع دستی، داروی بیکاری است، افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال، در صنایع دستی می توانیم هویت خودمان را هم باز تولید و آن به نسل های بعدی منتقل کنیم. 
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است. 
در این جشنواره گروه های آشپزی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، چین، پاکستان، لبنان، تاجیکستان، کره جنوبی، سوریه، عراق، قزاقستان، ترکیه، بحرین و فلسطین شرکت کردند.