:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

فرش دستباف بیله سوار را به ترکیه صادر میکنیم

بانوی فعال بیله سواری در عرصه صنایع دستی و تولید فرش گفت: اخیرا 4 تخته فرش دستباف به کشور ترکیه صادر کردیم که در حمایت مسئولان این کار در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

 اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از پایگاه خبری صبح مغان، سارا توکلی یکی از بانوان فعالان در  عرصه  صنایع دستی و به ویژه تولید فرش دست باف می گوید: در حال حاضر با تمام مشکلاتی که در کار تولید وجود دارد نزدیک 20 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حرفه مشغول به کار هستند و امیدوارم در صورت بهبود وضعیت فروش محصولات این تعداد فرشباف افزایش یابد.

او می گوید: در ابتدا که می خواستم این کار را شروع کینم سرمایه انچنانی نداشتم و به صورت اجاره ای دار قالی را به خانه برده و اقدام به فرش بافی می کردم تا اینکه بسیج سازندگی سپاه ناحیه بلیه سوار وامی را در اختیار بنده قرار داد و با کمک شوهرم، توانستم کارگاه کوچک تولیدی تهیه و کار خود را آغاز کنم.

این تولید کننده فرش دستباف در بیله سوار مغان می گوید: : ما در تولید فرش دست باف با کیفیت می توانیم علاوه بر اشتغالزایی برای بیکاران منطقه، به فکر صادرات این محصول به کشورهای همسایه و ارز آوری نیز باشیم.

او گفت: اخیر از تولیدات خودمان 4 تخته فرش دستباف به کشور ترکیه صادر کردیم که این کار در روزهای اتی نیز ادامه خواهد داشت.

بانوی فعال در زمینه صنایع دستی، ضمن تشکر از اعطای تسهیلات بسیج گفت: متاسفانه تنها مشکل و مانعی که بر سر راه ما وجود دارد فشارهایی است که از ناحیه بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات وارد میشود که در صورت همکاری و حمایت لازم از سوی مسئولان میشود تولیدات این کار را به استانها و شهرستانهای دیگر کشور نیز صادر کرد.
با توجه به اینکه تسهیلات برای اشتغال فردی به بنده اعطا شده است امیدوارم مسئولان مربوطه تسهیلاتی را در راستای احداث کارگاه فرش بافی ارائه دهند تا افراد بیکار بیشتری به این کار جذب شوند.

توکلی از تولید محصولاتی همچون گلیم، ورنی، جاجیم بافی، صنایع دستی از قبیل گل دوزی و فرش بافی گفت و اضافه کرد: وسایل و محصولات تولید شده با قیمت مناسب به شهروندان عرضه می شود که می توانند جهت خرید به مرکز واقع در فاز 3 بازارچه مرزی مراجعه کنند.
گفتنی است، بسیج سازندگی ناحیه بیله سوارمغان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیلات مناسبی در زمینه تولید و صنایع تبدیلی به متقاضیان ارائه می دهد.

این وام ها در زمینه صنایع تبدیلی، روغن گیری، دامداری، اصلاح باغات، شیلات، مرغ بومی، پروش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، پرورش بلدرچین، کبک و قالیبافی است که می تواند کمک زیادی برای اشتغال زایی افراد داشته باشد.