:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:

برجام فرصتي براي صنعت خودرو و قطعه سازي كشور است

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اين كه دنياي امروز دنياي ارتباطات است و نمي توان از دانش جهاني فاصله گرفت، ‌از آمادگي مجلس شوراي اسلامي و كميسيون صنايع و معادن براي حمايت از خودروسازان در قراردادهاي داخلي، خارجي، پشتيباني و علم و فناوري خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
اقتصاد گردان - عزيزاكبريان در مراسم امضاي قرارداد و تفاهم نامه ده جانبه بين المللي براي طراحي و توليد پلتفرم محصولات ايران خودرو اظهار كرد: زماني كه ما در مجلس به برجام راي داديم، انتقادهاي بسياري شد امانبايد فراموش كرد كه هم زمان با تكيه بر توان و دانش فني داخلي بايد به دانش فني روز دنيا هم مجهز شد و فاصله گرفتن از آن ما را از اين فرصت دور مي كند.


وي فعاليت امروز واحدهاي قطعه سازي و ايجاد شركت هاي دانش بنيان در اين بخش را نتيجه برجام دانست و گفت: حضور گسترده دانشگاه ها در صنعت مي تواند نويددهنده دستيابي به توسعه بيشتر باشد. اين حركتي است كه سال ها قبل در حوزه بهداشت و درمان كشورنيز اتفاق افتاد و ثمره آن را امروز مي توان به خوبي در بخش درماني كشور مشاهده كرد.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس اتصال دانشگاه و صنعت را امري غيرقابل اجتناب عنوان و تصريح كرد: بايد از فرصت به وجود آمده در راستاي توسعه صادرات كشور بهره برد. اين هدف غايي است كه صنعت بايد دنبال كند و ما نيز در مجلس آماده هر نوع كمكي در راستاي ارتقاي توليد و صنعت هستيم.