برخی بانکهای کشور با درک اهمیت و کاربرد اینفوگرافیک قدم دراین عرصه نهاده اند و آثاری نیز در این زمینه تولید کرده اند.
اقتصادگردان- کاربرد اینفوگرافیک در ایران از دهه ۹۰ افزایش یافته و در دو سال اخیر،
این مهم قوت یافته است. اینفوگرافیک نوعی نمایشگر بصری است که اطلاعات را
به زبانی ساده و فهم پذیر به مخاطبان ارائه می کند. این ابزار در عمده حوزه
ها و رسانه ها ورود یافته و مورد استفاده قرار می گیرد. بهره گیری از آن
در برخی حوزه ها اعم از سلامت و پزشکی، سیاست (به ویژه انتخابات) و اقتصاد و
تجارت بیش از سایر حوزه هاست.
علی رغم کاربرد بسیار آن در حوزه اقتصاد به ویژه پولی و بانکی، نگاهی به
وضعیت بهره گیری از آنها در بانکهای دولتی، غیردولتی تجاری، تخصصی،
بانکهای خارجی و موسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز که تعداد آنها به
حدود ۴۱ بانک و موسسه می رسد، نشان می دهد که تعداد محدودی از آنها قدم در
عرصه اینفوگرافیک کشور نهاده اند و از این ابزار اثرگذار استفاده می کنند.