:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی در خردادماه

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران از برگزاری هفتمین فستیوال بازار دارایی فکری و دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این رویداد در خردادماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- اکبر قنبرپور برگزاری فستیوال‌های نوآوری را با هدف کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگان، پژوهشگران و مخترعان کشور دانست و افزود: مرکز فن‌بازار ملی ایران برگزاری این رویدادها را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با همکاری شرکت فرابورس ایران در دستور کار خود قرار داده است.

قنبرپور ادامه داد: تاکنون 6 فستیوال نوآوری برگزار شده که 5 فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های مدیریت شهری، صنعت لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و صنعت پلاستیک و پلیمر بوده است.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران، انعقاد 8 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال و در شرف انعقاد بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها را از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوال‌های تخصصی در سال 95 ذکر کرد که 3 مورد از این قراردادها مربوط به فستیوال صنعت تجهیزات پزشکی بوده است.

وی گستردگی نوآوری‌ها و ظرفیت بالای حوزه تجهیزات پزشکی را از دلایل برگزاری مجدد فستیوال در این حوزه تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: اولین فستیوال تخصصی در صنعت تجهیزات پزشکی شهریور سال 95 برگزار شد و 3 قرارداد نهایی شده و چند قرارداد در حال انجام از جمله خروجی‌های این رویداد بوده است.

قنبرپور به استقبال گسترده صنعتگران و سرمایه‌گذاران از رویداد قبلی فستیوال صنعت تجهیزات پزشکی در سال 95 گذشته اشاره کرد و حضور نمایندگان بیش از 80 شرکت تولیدی و 10 شرکت سرمایه‌گذاری در این رویداد را نشانه سمت‌وسوگیری جدید شرکت‌ها به سوی نوآوری در این حوزه صنعتی دانست.