:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
مانوئل ماکرون و مارین لوپن

یک میانه رو بدون گرایش به چپ و راست و یک راست افراطی به دور دوم انتخابات فرانسه راه یافتند

ماکرون میانه رو ۲۳.۷ درصد آرا را کسب کرده است و مارین لوپن ۲۱.۷ درصد را.
کد خبر: ۹۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
اقتصاد گردان - نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان می دهند که «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند.
به گزارش  گاردین، ماکرون میانه رو ۲۳.۷ درصد آرا را کسب کرده است و مارین لوپن ۲۱.۷ درصد را.



گاردین اعلام داشت این آمار رسمی نیستند و امکان تغییر آنها وجود دارد.
برخی فعالان سیاسی می گویند که نهایت رای لوپن و راست افراطی همین 21 درصد است و اتحاد ضد راست افراطی مانع از پیروزی لوپن خواهد شد و ماکرون در دور دوم برنده انتخابات خواهد شد. 
اما برخی کارشناسان می گویند که با توجه به 45 درصد آرای لوپن و ماکرون در مرحله اول و عملکرد سوسیالیست ها در دولت فعلی فرانسوا اولاند و مشکلات مالی در دولت فرانسه، و همچنین با توجه به اکثریت آرای 55 درصد باقی مانده که به لوپن و ماکرون  در دور اول رای نداده اند، احتمالا بخش عمده ای از رای راست گرایان به سمت لوپن شیفت خواهد کرد تا اولویت اول یعنی امنیت مرزها و داخل کشور را در دستور کار قرار دهد. 
بر این اساس پیش بینی می شود که اولین رئیس جمهور زن فرانسه در 17 اردیبهشت یعنی دور دوم انتخابات معرفی شود و لوپن رئیس جمهور شود.  
این کارشناسان با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین پیروزی ترامپ و مسائل داعش و ناامنی ها و...  معتقدند که اکثریت آرا به سمت راست افراطی و لوپن خواهد رفت.