:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اقدامات بانک آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی

نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک آینده با توجه به آغاز سال ۱۳۹۶ که از سوی مقام معظم رهبری، سال "اقتصاد مقاوتی؛ تولید و اشتغال"، عنوان گرفته، به توضیحاتی درباره اقدامات این مجموعه در سال گذشته و همچنین اولویت و اهداف آن در سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدعلی بهزادان نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک آینده درباره فضای کسب و کار ویژه شبکه بانکی در سال ۱۳۹۵، توفیقات بانک آینده را در سال گذشته از بُعد کمی و کیفی ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشارکت کارکنان، اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران و دیگر ذینفعان، بانک آینده به موفقیت‌های قابل توجهی در سال ۱۳۹۵ نائل شده است.

وی افزود: سرمایه بانک از مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار میلیارد ریال رسیده و در حال حاضر حقوق صاحبان سهام به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. بنابراین، برای تقویت استحکام مالی بانک، این سرمایه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶، به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

به گفته بهزادان، بانک آینده در سال ۱۳۹۵ رشد ۱۴ درصدی در تعداد سپرده‌ها و رشد ۱۶ درصدی تعداد سپرده‌گذاران را داشته است که این موضوع تاییدکننده اعتماد بالای مردم و مشتریان به بانک آینده است. همچنین حدود ۳۵۰ هزار مشتری در سال گذشته به شمار مشتریان بانک افزوده شده است. به همین دلیل سپرده‌های مردمی، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۴ داشته است.

وی ادامه داد: بانک در سال ۱۳۹۵ در رتبه ۱۸، فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۳۹۵ قرار گرفته و به عنوان شرکت پیشرو، توسط سازمان مدیریت صنعتی انتخاب شد. همچنین، بانک آینده در راستای سیاست‌های نظام، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود قرار داده و در سال ۱۳۹۵، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، به این‌گونه واحدها پرداخت کرد.

بهزادان درباره برنامه‌های سال ۱۳۹۶ در بانک آینده بیان کرد: با توجه به اعلام سال به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری، بانک آینده، برنامه گسترش اشتغال به ویژه در حوزه فعالیت‌های خرد و متوسط و اصناف که با هزینه کمتری امکان افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آنان امکان‌پذیر است را تهیه و به تصویب رسانده و از ابتدای خرداد ماه سال جاری عملیاتی می‌شود. حداقل اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح، که تعداد قابل توجهی بوده، مشخص شده و سهمیه‌های استانی نیز در حال ابلاغ است.

وی همچنین اضافه کرد: اصلاح ساختار مالی بانک با تأکید بر افزایش سرمایه و حضور در حوزه‌های بانکداری اختصاصی، شرکتی و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های بانک در سال ۱۳۹۶ است.