:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد ۳۴ درصدی منابع بانک ملی ایران در سال ۹۵

عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران گفت: این بانک در سال ۹۵ موفق به رشد ۳۴ درصدی منابع و کاهش مطالبات غیرجاری و در نتیجه کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPLL) شد که این دو موضوع یکی از موفقیت‌های این بانک در سال ۱۳۹۵ بوده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- برات کریمی عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران در همایش یک روزه بررسی عملکرد اداره امورشعب استان مازندران که با حضور مسئولان و کارشناسان و روسای شعب این استان برگزار شد، با تشریح عملکرد کلان بانک افزایش سرمایه بانک ملی ایران در سال گذشته را یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای تاریخ این بانک عنوان کرد وادامه داد: افزایش مطالبات معوق باعث بلوکه شدن منابع بانک‌ها می‌شود و رصد و پیگیری مستمر مطالبات معوق یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسئولان شعب است.

وی با بیان موقعیت ویژه جغرافیایی استان مازندران از لحاظ داشتن صنایع نوپا و وجود شهرک‌های صنعتی، تلاش بیشتر کارکنان در کاهش مطالبات معوق، تخصیص بهینه منابع از محل وصولی‌ها و جذب منابع جدید به ویژه منابع ارزان قیمت را خواستار شد.

سودآوری از محل درآمدهای غیرمشاع، دریافت کارمزد از ظرفیت‌های حوزه IT، صدور ضمانت‌نامه‌ و اعتبارات اسنادی، تامین و پشتیبانی به موقع پایانه‌های فروش و ضرورت توجه بیشتر به کانون جوانه‌ها از دیگر موضوعات مورد توجه عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران در این همایش بود. 

در ابتدای این همایش، موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب استان مازندران طی گزارشی به تشریح عملکرد بانک ملی استان در بخش‌های مختلف در سال ۱۳۹۵ پرداخت و برنامه‌های آتی این اداره امور شعب را براساس خطی مشی ‌ها و استراتژی‌های کلان بانک عنوان کرد.