:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

روسیه 66 درصد سهمیه کاهش تولید نفت را اجرا کرد

روسیه بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان در چارچوب توافق با کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) 66 درصد سهمیه 300 هزار بشکه ای تعیین شده برای کاهش تولید روزانه خود را اجرا کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
اقتصادگردان- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت که تولید نفت این کشور نسبت به پایان سال گذشته میلادی 200 هزار بشکه کاهش یافته است.
خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از سخنان نوواک در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «سی.ان.بی.سی» آمریکا نوشت: تا پایان ماه آینده میلادی (آوریل) تولید نفت روسیه روزانه 300 هزار بشکه کمتر خواهد شد و مسکو به اجرای برنامه توافق با اوپک پایبند است.
وی افزود: روسیه تولید نفت را به تدریج کاهش می دهد. این روند در ماههای ژانویه و فوریه جلوتر از برنامه زمانی تعیین شده بود و انتظار داریم ماه آوریل به سطح برنامه ریزی شده 300 هزار بشکه تولید کمتر در هر روز برسیم.
اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال 2017 روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولید است.
روسیه متعهد شده است تولید نفت خود را روزانه 300 هزار بشکه کاهش داد که نصف میزان تعهد شده از طرف کشورهای غیرعضو اوپک است.
قیمت های نفت از میانه ماه نوامبر سال گذشته با توافق کاهش تولید نفت حدود 25 درصد رشد کرد و اکنون بهای نفت خام برنت به بشکه ای فراتر از 50 دلار رسیده است.
از سوی دیگر، بر اساس بررسی های رویترز تا پایان سال 2017 نیز قیمت ها به بشکه ای 60 دلار نیز افزایش خواهد یافت، اما ادامه این روند به دلیل بالا رفتن ارزش دلار و بازیابی تولید نفت آمریکا محدود خواهد شد.
شرکت های نفت روسیه در زمان حاضر حدود 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کنند.