:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
با حضور رئیس جمهور

۸۳۵ پروژه مخابراتی در کردستان افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات در کردستان ۹ طرح مخابراتی و ارتباطی در قالب ۸۳۵ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۲۳ میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
اقتصادگردان- منطقه کردستان، امروز(۵ فروردین ماه) ۹ طرح مخابراتی و ارتباطی در قالب ۸۳۵ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۲۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در آیین افتتاح این طرح‌ها، اظهار کرد: در وزارت ارتباطات همواره نگاه ویژه‌ای به استان کردستان داشته‌ایم و با توجه به اینکه استانی مرزی است در این مدت ۳۵۲ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری شده و کارهای خوبی از نظر زیرساختی انجام شده است.

محمود واعظی افزود: شبکه انتقال استان از ۲۱.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۱۵۴.۵ گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و این یعنی شبکه انتقال استان ۷.۵ برابر شده است.

وی به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات استان اشاره کرد و گفت: پهنای باند استان ۸ برابر در این سه سال افزایش پیدا کرده و مشترکین اینترنت استان ۷ برابر شده است.

واعظی افزود: در ابتدای دولت هیچ روستایی در استان اینترنت نداشت اما در این دولت ۳۳۰ روستا از اینترنت برخوردار شدند و ۳۳۹ روستا هم امروز به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰۲ روستای استان خط تلفن دارند، ادامه داد: تنها ۲۰ روستای استان در حال حاضر تلفن ندارند که در ماه‌های آتی کامل خواهد شد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهرها کشیده شده است و خوشبختانه کردستان در دو سال گذشته از نظر فعالیت‌های مخابراتی و اینترنتی ۶ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی گفت: در صددیم تا پایان دولت، با سرمایه گذاری ۹۸ میلیارد تومانی، ۸۸۱ روستا را به اینترنت مجهز کنیم و به تمام شهرهای استان تلفن همراه نسل سوم و به ۱۱ شهر هم تلفن نسل چهارم خواهیم داد.

واعظی در خصوص پروژه‌های مورد افتتاح حوزه ارتباطات امروز در استان، بیان کرد: امروز ۳۳۹ روستای استان به اینترنت، ۶ شهر به نسل سوم تلفن همراه و ۶ شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در دو شهر استان نیز شبکه پهن باند با هزینه ۸۳.۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر ارتباطات از انجام اقداماتی برای تامین زیرساخت‌های مسئله اشتغال خبر داد و به اجرای طرح تکاپو در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۶ پروژه را آغاز کرده ایم و برای تولید ۶ هزار شغل، ۳ ساختمان در نظر گفته شده است که می‌تواند تحولی برای اشتغال در استان به وجود آورد.