:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
وزیر ارتباطات عنوان کرد

ایجاد ۷۲۰ هزار شغل در کشور در سال گذشته

وزیر ارتباطات گفت: در سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل ایجاد کردیم و این کار بزرگی بود که با تکیه بر شعار رهبری باید امسال برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدفگذاری کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمود واعظی، روز شنبه (۵ فروردین) در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، شکوفایی، رفاه و آبادانی استان‌های مرزی همواره مورد توجه بوده است چون معتقد هستیم استان‌های مرزی باید آینه ایران باشند.

وی افزود: به دلیل محدودیت، نتوانستیم به آنچه برای استان برنامه ریزی کرده بودیم، دست پیدا کنیم و همه را محقق کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به محدودیت‌های دولت از آغاز بکار، عنوان کرد: اولین محدودیت دولت این بود که پول نداشت، دوم تحریم‌ها که دست دولت را بسته بود و مذاکرات برجام نیز که ۳۰ ماه طول کشید.

وی ادامه داد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها موتور توسعه دولت بیشتر روشن شد و تحرکات بیشتر شد و آمارها هم گویای این مطلب است.

واعظی اعلام کرد: اگر در ابتدای دولت با تورم ۴۰ درصد مواجه بودیم امروز افتخار دولت این است که تورم یک رقمی شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در آغاز دولت و تغییرات آن تاکنون، بیان کرد: سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم گرچه دولت از این آمار راضی نیست و برای معیشت و اشتغال مردم همچنان تلاش می‌کند.

وزیر ارتباطات اشتغال را دغدغه اصلی دولت دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار رفع بیماری اقتصادی کشور است و مشکل اقتصادی کشور ربطی به این دولت و دولت قبل ندارد و از زمانی که نفت وارد اقتصاد کشور شد و اقتصاد کشور به آن متکی شد، این بیماری به وجود آمد.

وی عنوان کرد: امروز خوشحالیم اعلام کنیم که سال ۹۵ را با تراز مثبت پشت سر گذاشتیم به این معنا که صادرات غیر نفتی از واردات کل کشور پیشی گرفت و این یک توفیق است برای کل کشور و ما با این رویکرد می‌توانیم کشور را بسازیم.

واعظی با اشاره به اینکه دولت روحانی از ابتدای کار با همه محدودیت‌ها، تصمیم گرفت دولت توسعه باشد و برای توسعه و آبادانی کشور کار کند، بیان کرد: برای تحقق این مهم، اعتماد مردم را جلب کردیم تا مردم بدانند دولت خادم مردم است و یک ثبات اقتصادی در کشور بوجود آوردیم و همچنین برای بخش خصوصی احترام قائل شدیم.

وی ادامه داد: دولت کارش تصدی گری و رقیب بودن با بخش خصوصی نیست، بلکه وظیفه سیاستگذاری، هدایت و نظارت و حمایت را بر عهده دارد و ما به این سمت حرکت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در دولت توفیق پیدا کردیم بعد از ۳۰ ماه ۷ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام را ملغی کنیم و الان کشور ما شرایطی عادی دارد و با کشورهای مختلف معامله دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته هیچوقت اشتغال کشور در سال از ۱۰۰ هزار مورد بیشتر نبوده است، تصریح کرد: سال ۹۵، ۷۲۰ هزار شغل ایجاد کردیم و این کار بزرگی بود که با تکیه بر شعار رهبری باید امسال برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدفگذاری کنیم.

واعظی تاکید کرد: بسیاری از مسائل اجتماعی ما ریشه اقتصادی دارد و اگر بتوانیم ایجاد شغل کنیم بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با همه محدودیت‌ها و تخریب‌ها و فضاسازی‌ها، دولت از عهد و پیمان خود با مردم کوتاه نیامده است.

وی در پایان یادآور شد: دولت، مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های خصوصی و دولتی برای زیرساخت‌ها و دسترسی در بخش آی سی تی ۳۵۲ میلیارد تومان در استان کردستان سرمایه گذاری کرده‌اند که ۸۳.۵ میلیارد آن در این سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.