:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
یک مسوول وزارت صنعت اعلام کرد

240 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در دولت یازدهم

استخراج 60 میلیارد تن ذخایر اکتشافی شناسایی شده کشور بودجه زیادی را می طلبد؛ تا جایی که به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از نیمه سال1392 تا پایان1395 برای بیش از 30طرح صنعتی و معدنی 240هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
اقتصادگردان- به گزارش شنبه پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرزاد خلفی» افزود: تکمیل و راه اندازی 14 طرح معدنی به ارزش 685 میلیون دلار از دیگر دستاوردهای این بخش بود.
پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود پنج میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت و معدن از آغاز فعالیت دولت تا نیمه دی ماه 1395 صورت گرفت.
خلفی اضافه کرد: تکمیل 25 طرح صنعتی معدنی با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 200 میلیون دلار، از دیگر دستاوردهای بخش صنعت و معدن محسوب می شود.
چندی پیش «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در قالب برنامه ششم توسعه در بخش معدن وصنایع معدنی ایران 51 میلیارد دلار است که برای زنجیره آلومینیوم و مس 11 میلیارد دلار، سایر طرح های توسعه 10 میلیارد دلار و بقیه در چارچوب طرح جامع فولاد ( تکمیل زنجیره فولاد ) صرف می شود.
خلفی گفت: در نیمه دوم پارسال 28 طرح در بخش صنایع معدنی آغاز شد که اکنون در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: امروز یکی از مسائل عمده کشور در عرصه معدن و فرآورده‌های معدنی، خام فروشی مواد معدنی ا‌ست؛ در حالی که تکمیل چرخه تولید مواد معدنی با فرآوری آن ممکن می شود.
این مسئول گفت: فرآوری مواد معدنی، شرایط فروش محصول با ارزش افزوده بالاتر را فراهم می کند و به افزایش سرمایه در بخش معدن می انجامد.
وی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را لازمه تکمیل چرخه معدن دانست و افزود: ماشین آلات فرسوده معدنی نیازمند نوسازی و بهسازی است تا امکان رشد تولید و صادرات را فراهم سازد.
میزان ذخایر اکتشافی شناسایی شده کشور نزدیک به 60 میلیارد تن برآورد می شود که 40 میلیارد تن از آن قطعی و بقیه احتمالی است.
انتظار می رود با انجام فعالیت اکتشافی در دست اقدام در 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور، ذخایر قابل توجهی به مواد معدنی موجود افزوده شود.