:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عطایی مطرح کرد؛

جدایی صندوق های بازنشستگی راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه

مدیرعامل بیمه حافظ تحقق افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۷ درصد طی ۵ سال آینده را تنها در صورتی ممکن دانست که صندوق های بازنشستگی از دولت جدا شوند.
کد خبر: ۸۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
اقتصادگردان- عبدالرسول عطایی با اشاره به تکالیفی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجساله ششم توسعه برای صنعت بیمه تعیین کرده اند مانند  افزایش ضریب نفوذ از ۲ درصد کنونی به ۷ درصد، افزود: در طول ۵ سال گذشته ضریب نفوذ بیمه از ۱,۵ درصد به کمی بیش از ۲ درصد رسیده و طبیعی است که در ۵ سال آینده نیز نمی توان انتظار داشت که حتی با رشد سهم بیمه های زندگی این رقم به ۷ درصد برسد.

مدیرعامل بیمه حافظ یکی از عمده ترین راهکارها برای تحقق افزایش ضریب نفوذ بیمه را سیاستگذاری دولت برای جدا شدن صندوق های بازنشستگی عنوان کرد و افزود: در صورتی که صندوق های بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و ... از دولت جدا شوند، شاهد رشد فوق العاده ای در ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.

عطایی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم به تجارت جهانی بپیوندیم صندوق های بازنشستگی باید از دولت جدا شوند و با توجه به سرمایه بالای آنها، شاهد رشد خوبی در صنعت بیمه کشور خواهیم بود.

این فعال صنعت بیمه همچنین با بیان اینکه این صنعت حال و روز خوبی نداشته و ندارد، گفت: بیمه صرفا یک بنگاه اقتصادی نیست بلکه کار خدماتی هم انجام می دهد؛ در طول سال های گذشته نتوانسته ایم صنعت بیمه را رشد دهیم و ضریب نفوذ آن را بالا ببریم.

وی سیاست های عبدالناصر همتی رئیس کل کنونی بیمه مرکزی را ادامه سیاست های ابراهیم امین رئیس کل سابق توصیف کرد و افزود: حال صنعت بیمه روز به روز در حال بهتر شدن است و بیمه مرکزی حرفه ای تر عمل می کند؛ تعامل صنعت بیمه با دولت و مجلس نیز بهتر شده است.