:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیام مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن سال نو

علی اشرف افخمی ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو پیامی صادر كرد.
کد خبر: ۸۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- در این پیام آمده است:
خانواده بزرگ بانك صنعت و معدن ، همراهان گرامی :
سال ١٣٩٥ سالی پر از فراز و نشیب های تلخ و شیرین بوده است كه امیدوارم در سال جدید شاهد ایامی سرشار ازموفقیت توام با سلامتی برای شما و هموطنان عزیزمان باشم . بی شك می توان از چالش های گذشته درس آموخت و از آنها برای بهترشدن زندگی مردم این سرزمین بهره برد و از این رهگذار بر رشد ،تعالی و شادكامی آنان افزود . موفقیت های دولت در كاهش چشمگیرو تثبیت نرخ رشد تورم ، حمایت از واحدهای كوچك و متوسط تولیدی ، افتتاح طرح های زیربنایی صنعتی و معدنی و بالاخره تعامل سازنده با دیگر كشورها پس از اجرایی شدن برجام دستاوردهای مثبتی است كه همواره آثار خود را بر حیات كشور خواهد گذاشت.
از سوی دیگرتداوم اقدامات بانک در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید در سال ٩٥، از تلاش بی‌وقفه همکاران گرامی حکایت دارد. تأمین مالی سرمایه در گردش بیش از ١٣٥٠واحد تولیدی کوچک و متوسط به میزان دوهزار میلیارد تومان، رتبه ممتازی را در میان کلیه بانکهای کشور بدست آورده است.
بانك صنعت و معدن بعنوان تنها بانك توسعه ای در حوزة صنعت، معدن و زیرساخت موفق شدتا با تأمین مالی ٦ نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی و ٢٤ نیروگاه كوچك مقیاس، قریب به ٣٠٠٠ مگاوات، به ظرفیت شبكه برق كشــور اضافـه نماید. همچنین تأمین مالی اولین قطار سریع الســـیر كشــور (تهران-قم-اصفهان) را با ١ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار عملیاتی كرده كه در حال اجراست. ٣ واحد آب شیرین كن هر یك به ظرفیت ١٠٠ هزار متر مكعب در روز برای تأمین آب صنایع فولادی جنوب كشور، تأمین مالی شده كه بزودی گشایش اعتبار می-گردند.
تأمین مالی پروژه های پتروشیمی كه قابلیت ارزآوری برای كشور را دارند از قبیل پتروشیمی كاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان، ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانك می باشد كه پتروشیمی های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره برداری رسیده اند.
تأمین مالی پروژه های فولادی ٧ گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول) ، پاسارگاد(فارس) و مادكوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ٢میلیارد یورو از دستاوردهای بانك در دولت یازدهم می باشد.
تأمین مالی ده ها طرح دیگر در حوزه های داروسازی، صنایع تبدیلی، سردخانه، نساجی، لاستیك سازی، سیمان، كاشی، فروسیلیس، كاغذ، بسته بندی انواع ورق فولادی و بهره¬برداری از اغلب آنها در سراسر كشور موجبات تحرك اقتصادی، افزایش صادرات و اشتغال نیروی كار را فراهم كرده است.با اغتنام از فرصت ،مراتب قدردانی خود را از پشتیبانی بانك مركزی و صندوق توسعه ملی ابراز می دارد.
جای خرسندی است كه بانك صنعت و معدن با اندوخته ای از دانش و تجربة ٦٠ ساله با اهتمام شما همكاران عزیز ، گام های استواری را در مسیر «پیشرفت و توسعه» كشور برداشته و مصمم است كه با اتكاء به خداوند سبحان این مأموریت را ادامه دهد.
سخن آخر ، ضمن عرض تبریک مجدد این عید باستانی و تشکر خالصانه از تمام تلاش‌های همه شما عزیزان، برایتان سالی پر از شادمانی، موفقیت و بهروزی در کنار خانواده آرزومندم. سلامت و پیروز باشید.