:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن در بازديد از شعب تهران بيان کرد:

رعايت رتبه‌بندي مشتريان در پرداخت تسهيلات

مديرعامل موسسه اعتباري ثامن با تأکيد بر رتبه بندي مشتريان در پرداخت تسهيلات گفت: جذب منابع خرد از مشتريان و شرکت‌ها در اولويت قرار گيرد.
کد خبر: ۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن، محمدابراهيم پورزرندي در بازديد از شعب تهران و بيان مطلب فوق افزود: بايد رتبه‌بندي اعتباري مشتريان با توجه به پرونده‌هاي تسهيلاتي در دستور کار باشد.
وي تصريح کرد: رتبه‌بندي مشتريان يکي از ضروريات ارائه تسهيلات است تا تسهيلات پرداختي تبديل به مطالبات نشود.
پورزرندي تأکيد کرد: روساي شعب بايد به نياز مشتريان هر منطقه جغرافيايي و اقتصادي توجه کنند.
وي اضافه کرد: با توجه به بافت هر منطقه، استعداد شعب دريکي از عوامل سپرده‌گذاري يا ارائه تسهيلات خرد و کلان بيشتر است، با برنامه‌ريزي و خزانه‌داري نوين مي‌توان توازن را در سطح شبکه برقرار و امتيازات آن را در درجه‌بندي شعب لحاظ کرد.
پورزرندي اظهار کرد: روساي شعب موظف‌اند با شناسايي مشتريان کلان شرکتي و تجاري و مطالعه رفتار، ميزان منابع، مصارف و معوقات ساير بانک‌ها و مؤسسات هم‌جوار با شعبه، تمرکز بيشتري براي جذب مشتريان داشته باشند.
وي در اين بازديدها به وصول مطالبات به‌منظور بازگرداندن وجوه بلوکه‌شده به چرخه مالي و ايجاد سود، تأکيد و خاطرنشان کرد: پيگيري مستمر پرونده‌ها در هرروز، مذاکره با مشتريان بدهکار و دستيابي به راهکارهاي که منجر به حل مشکل بدهکاران مي‌شود، بايد در دستور کار شعب باشد.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن در اين بازديد، با بررسي ميزان منابع، مصارف، مطالبات معوق، تعداد پرونده‌هاي تسهيلاني، چگونگي مديريت بازاريابي مشتريان و بررسي نقطه‌به‌نقطه آمار شعب گاندي، جهان کودک، مقدس اردبيلي، تجريش و ميرداماد به گفتگو با کارکنان اين شعب پرداخت.
  
تشويق مشتريان به استفاده از خدمات نوين
سرپرست مديريت شعب گلستان گفت: از تمام ظرفيت‌هاي فکري همکاران براي ارائه ايده‌هاي جديد استفاده شود.
به گزارش روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن، غلامحسن ايزد در جلسه اتاق فکر گلستان با تأکيد بر لزوم استفاده از خرد جمعي  و تقويت فضاي همفکري بين همکاران، اظهار کرد: استفاده از پيشنهادات، طرح‌ها و ابتکارات خلاقانه‌ي اتاق فکر، بستر مساعدي براي تحقق اهداف سازماني ايجاد مي‌کند. وي بر تغيير رويکرد بانک‌ها و موسسات اعتباري در بازار رقابتي تأکيد کرد: توسعه بانکداري الکترونيک و  تشويق مشتريان به استفاده از خدمات نوين اولويت اصلي همکاران شعب باشد.
ايزد با اشاره به اهميت منابع ارزان قيمت گفت: بايد براي جذب منابع ارزان برنامه‌ريزي کرد و از هرگونه طرح و پيشنهاد که قابليت اجرا و پياده سازي دارد، استقبال شود.
وي افزود: اعضاي اتاق فکر مي‌توانند با ايده ها و انديشه‌هاي خود مديران اجرايي را در اتخاذ تصميمات مناسب و تدوين طرح‌هاي جديد ياري دهند.

ارائه خدمات موردنظر مشتريان ضامن موفقيت ثامن
سرپرست مديريت شعب آذربايجان غربي با تأکيد برجذب منابع ارزان‌قيمت گفت: در شرايط کنوني ارائه خدمات موردنظر مشتريان ضامن موفقيت ثامن است.
به گزارش روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن، عليرضا طليسچي در جلسه اتاق فکر آذربايجان غربي گفت: بانکداري امروز تبديل به نيازسنجي مشتريان و ارائه طرح‌هاي جديد، بکر و خدمات مبتني بر آن شده، به‌نحوي‌که اين رويکرد ضامن موفقيت و حرکت روبه‌جلوي آنها شده است.
وي بر خلق طرح‌هاي تسهيلاتي جديد براي جذب بيشتر منابع تأکيد داشت و اضافه کرد: بانک‌ها و مؤسساتي موفق‌ترند که بتوانند براي مشتريان و جامعه يک نياز جديد ايجاد کنند.
طليسچي همچنين در جمع روساي شعب آذربايجان غربي وصول مطالبات را شامل کل مطالبات اعم از فروش اقساطي و ديگر طرح‌هاي تسهيلات دانست.
وي با تأکيد بر تقسيم‌کار در پيگيري مطالبات، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد زيرمجموعه و اخذ گزارش از نحوه وصول مطالبات، رصد و کنترل پيگيري مطالبات از اولويت‌هاي کاري روساي شعب است.
طليسچي با يادآوري اينکه پيگيري مطالبات فقط براي ارقام درشت و وام‌هاي مشارکتي نيست، افزود: توان سنجي صحيح مشتريان و اخذ وثايق معتبر از بهترين روش‌هاي پيشگيري از ايجاد مطالبات است.