:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اقتصاد ایران ظرفیت این همه بانک و موسسه مالی را ندارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اقتصادی نبودن تولید و سود آور بودن کالاهای غیر مولد یکی از مسائل اصلی اقتصاد ایران است گفت: باید به این واقعیت توجه کرد که اقتصاد ایران ظرفیت ایجاد این همه بانک و موسسه مالی را ندارد و شاید یکی از عوامل مهم بالا بودن قیمت تمام شده پول نیز همین مسئله باشد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- غلامحسین شافعی در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران امروز( 22 اسفند ماه) در اتاق ایران برگزار شد، عنوان کرد: قطعا سال بسیار دشواری را پشت سر گذاشتیم و به نظر می رسد سال دشواری هم پیش رو داریم. امیدواریم سال جدید قدم گذاشتن در راه جدیدی باشد و امیدواریم روزی غم ها فرونشیند و قد های فعالان اقتصادی بر افراشته شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دلایل ریشه ای و بنیادی برای پیدایش معضلات موجود اقتصادی و  اجتماعی برشمریم باید اینگونه عنوان کنیم که عدم توجه به توسعه اقتصادی عامل اصلی این معضلا اقتصادی در شرایط فعلی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه توسعه اقتصادی در شرایط فعلی باعث افزایش امنیت و اقتدار کشور می شود ادامه داد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی مان را دنبال کنیم به مواردی مثل کمبود سرمایه و سرمایه گذادی می رسیم اما واقعیت این است که این مسائل مشکل اصلی اقتصاد ما نیست بلکه مشکل اصلی عدم شناخت از تقدم و تاخر در تصمیمات اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: یکی دیگر از مشکلات اصلی دیگر در برنامه های توسعه کشور است. ما شاهد مهاجرت با سرعت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ هستیم که همین اتفاق باعث افزایش سریع حاشیه نشینی شده است. در برنامه های توسعه مان توجه نداشته ایم که توسعه باید از روستا آغاز شود.

شافعی تصریح کرد: ما از سیاست های کاهش تورم دولت استقبال می کنیم اما این نگرانی وجود دارد بدون آنکه نهادی از تولید کاشته باشیم بخشزمالی ایجاد شود. خطاب ما هم تصمیم گیرندگان این است که با تصمیمات عادی و قوانین عادی نمی توان شرایط غیر عادی را تغییر داد.