:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با حضور رئيس كل بانك مركزي، مديران بانكي و استادان روزنامه نگاري

برگزيدگان دومین جشنواره نقد صنعت بانکداری با محوریت بانک اقتصاد نوین اعلام شد + عکس و اسامي

در این مراسم که ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی اصغر سفری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، جمعی از مدیران بانک ها، روابط عمومی بانک ها و موسسات پولی وبانکی، روزنامه نگاران صاحب نام و استادان ارتباطات و روزنامه نگاری، خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه پول و بانکداری و... حضور داشتند، اسامی برندگان این دوره از جشنواره نقد صنعت بانکداری بامحوریت بانک اقتصاد نوین اعلام شد
کد خبر: ۸۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

ااقتصادگردان عصر چهارشنبه 18 اسفند 95 دومین جشنواره نقد صنعت بانکداری با محوریت بانک اقتصاد نوین در تالار سوره سازمان حوزه هنری در خیابان سمیه تقاطع حافظ در تهران برگزار شد. 

به گزارش اقتصادگردان ، در این مراسم که ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی اصغر سفری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، جمعی از مدیران بانک ها، روابط عمومی بانک ها و موسسات پولی وبانکی، روزنامه نگاران صاحب نام و استادان ارتباطات و روزنامه نگاری، خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه پول و بانکداری و... حضور داشتند، اسامی برندگان این دوره از جشنواره نقد صنعت بانکداری بامحوریت بانک اقتصاد نوین اعلام شد. 
افرادی چون دکتر علی اکبر قاضی زاده، دکتر مجید رضائیان، هادی حیدری، هادی خانیکی، به عنوان داوران و استادان روزنامه نگاری این جشنواره نیز در این مراسم حضور داشتند. 
 علي اصغر سفري مديرعامل بانک اقتصاد نوين طي سخناني با اشاره به اينکه نظام بانکي کشور در حساس ترين شرايط خويش قرار دارد و عبور از اين شرايط جز با نقد عالمانه و منصفانه محقق نخواهد شد، گفت: دست آورد مثبت برگزاري اين جشنواره و افزايش مشارکت و حضور شرکت کنندگان در جشنواره تخصصي نقد صنعت بانکداري نشان دهنده مقبوليت اين جشنواره است که به اميد خدا برگزاري اين جشنواره در سال‌هاي آتي نيز ادامه خواهد داشت.


وي ضمن قدرداني از حمايت‌هاي ويژه بانک مرکزي در اين رويداد و ارزشمند شمردن آن در برگزاري اين رويداد رسانه‌اي گفت: بي ترديد بانک اقتصاد نوين به نمايندگي از همه بانک هاي کشور مفتخر است تا در برابر شما روزنامه نگاران و خبرنگاران عرصه نظام بانکي سر تعظيم فرود آورد و از راهي که تحت عنوان نقد نظام بانکي گشوده بر خود ببالد و شايد يکي از دلايل آن وجوه اشتراک باور به بخش خصوصي در نظام بانکداري با رسانه‌ها به عنوان رکن پنجم دموکراسي و مردم سالاري ديني است. اين وجه مشترک گرچه در کليت نظام بانکداري و در پرتوي توسعه اقتصادي با جلب سرمايه‌گذاري‌ها و سپردن امور به دست مردم و بخش خصوصي، نمود جدي دارد اما تا تحقق همه اين آرمان، هنوز ما و رسانه‌ها راه درازي در پيش داريم.
در ادامه مراسم دکتر مجيد رضاييان رئيس شوراي داوران دومين جشنواره نقد صنعت بانکداري با قرائت بيانيه هيأت داوران را قرائت کرد ضمن اينکه فاطمه فروزان دبير جشنواره نيز گزارش از روند برگزاري دومين جشنواره نقد صنعت بانکداري با محوريت بانک اقتصادنوين ارايه کرد. 

اسامي برگزيدگان 

در ادامه برگزيدگان دومين "جشنواره نقد صنعت بانکداي با محوريت بانک اقتصادنوين" در بخش‌هاي شش‌گانه کاريکاتور و صدا و سيما به شرح زير مورد قدرداني قرار گرفتند:

بخش اول: نقش نظام بانکي در بازار سرمايه

نفر اول: علي طهماسبي از هفته نامه تجارت فردا با مطلب "افشاگري يا سرپوش؟"
نفر دوم: ميلاد محمدي از هفته نامه تجارت فردا با مطلب "مورد بدون تعارف ورشکستگي بانکي"
نفر سوم: مجيد حيدري از روزنامه دنياي اقتصاد با مطلب "چرخش نرخ در بازار پول"


بخش دوم: نقش نظام بانکي در توسعه اقتصادي کشور با تأکيد بر جنبش‌هاي توليد و اقتصاد مقاومتي
نفر اول: محسن شمشيري از روزنامه تعادل با مطلب "دردسرهاي يکسان سازي نرخ ارز براي ريسک تجاري"
نفر دوم: احمد مير خدايي از رونامه شرق با مطلب "تسعير ارز، آخرين راه نجات"
نفر سوم مشترک: محمد حسن سيد زاده از روزنامه صمت با مطلب "اصلاحيه به سود توليد" و زينب عبدي از روزنامه صمت "ضرورت تشکيل بانک تخصصي، نياز صنايع کوچک"
بخش سوم: نقش نظام بانکي در حوزه خدمات نوين و مشتري محوري
نفر اول: حجت صالحي از روزنامه آرمان با مطلب "بانک محرم اسرار نيست"
نفر دوم: محسن جندقي از سايت بانک مردم با مطلب "شکنجه بانک‌ها توسط فين‌تک‌ها"
نفر سوم: احسان باقري از سايت بانکداري الکترونيک با مطلب "الزامات فروش متقاطع"


بخش چهارم: نقش نظام بانکي در عرصه بين المللي و جذب سرمايه گذاري خارجي
نفر اول: محمود غلامي از روزنامه دنياي اقتصاد با مطلب "نظام بانکي و مساله FATCA"
نفر دوم: مريم سالاري از روزنامه ايران با مطلب "ايران و اف اي تي اف دوراهي انزوا يا حضور فعال"
نفر سوم: مريم سليمي از خبرگزاري تسنيم با مطلب "3 اولويت سرمايه گذاري ايران در پسا تحريم"
بخش پنجم: نقش نظام بانکي درحوزه فرهنگي و ايفاي مسووليت اجتماعي
نفر اول: ميثم قاسم زاده از خبرگزاري برهان با مطلب "با پديده ي شوم فساد چگونه مقابله کنيم؟"
نفر دوم: رضا کربلايي از روزنامه همشهري با مطلب "کارت اعتباري و بانک‌ها"
نفر سوم: افشين امير شاهي از روزنامه شهروند با مطلب "آيا بي مسئوليتي حد و مرزي ندارد؟"



بخش ششم: بررسي آثار سياست‌ها ، قوانين و متغيرهاي بيروني بر عملکرد نظام بانکي
نفر اول: علي قاسمي از سايت ايبنا براي گفت و گوي "43 درصد اقتصاد قابل رديابي نيست" 
نفر دوم: احسان شمشيري از روزنامه تعادل با مطلب "نوش‌داروي ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباري در دستور کار"
نفر سوم: زهره دريغ گفتار، ميثم طاهري و محمد مهدي بهرامي با مطلب "افزايش استقبال از اوراق بهادار پس از کاهش سود بانکي" در قالب ميزگرد از گروه اقتصادي ايرنا
بخش کاريکاتور
نفر اول: احسان گنجي
نفر دوم مشترک: علي درخشي و هادي حيدري
نفر سوم: فيروزه مظفري

بخش راديو و تلويزيون
نفر اول: رضوان با صفا از خبرگزاري صدا وسيما به خاطر گزارش‌هاي کاهش نرخ سود سپرده
نفر دوم: امير اصلان خاني از خبرگزاري صدا و سيما به خاطر گفت‌وگوهاي بررسي و نقد نظام بانکي در حوزه بنگاه‌داري
نفر سوم: سرويس تصويري شبکه خبري ايبنا به دليل مجموعه گفت‌وگوهاي کارشناسي در خصوص تحول نظام بانکي

محسن شمشیری و احسان شمشیری خبرنگاران سایت خبراقتصادی (اقتصاد گردان) و روزنامه تعادل موفق به کسب رتبه شدند. 
محسن شمشیری رتبه اول بخش نقش نظام بانکی در توسعه اقتصادی کشور با تاکید بر بخش های تولید واقتصاد مقاومتی، و احسان شمشیری رتبه دوم بخش بررسی آثار سیاست ها، قوانین و متغیرهای بیرونی بر عملکرد نظام بانکی را کسب کردند. 

سخنان سيف 

همچنین ولی اله سیف در سخنرانی خود ضمن اشاره به شاخص های نقد صنعت بانکداری، و با تاکید دستاوردهای بانکی در چهار سال اخیر و رشد شاخص های کلان اقتصاد در سال 95 اعلام کرد که بانک مرکزی  به زودی عملکرد 9 ماهه اقتصاد ایران و دستاوردهای عمده صنعت، رشد اقتصادی، شاخص های پولی و بانکی را اعلام خواهد کرد. 
علی رضا عصار هنرمند کشورمان نیز در این مراسم چند ترانه با پیانو اجرا کرد.




16500 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شد

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تحقق هدف گذاری انجام شده برای پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: اکنون بالغ بر 16 هزار و500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
ولی الله سیف در مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره رسانه ای نقد نظام بانکی با محوریت بانک اقتصاد نوین در تالار سوره حوزه هنری ادامه داد: هدف گذاری نظام بانکی کشور امسال به سمت حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بود که تا حد بسیار زیادی در تحقق این هدف گذاری موفق عمل کرد.
رییس کل بانک مرکزی به پرداخت 16500 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به دو هزار و 250 بنگاه کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات نتیجه مثبتی در رشد اقتصادی کشور داشته است.
سیف، به رشد 14.4 درصدی در سه ماهه سوم امسال اشاره کرد و آن را نتیجه جهت گیری صحیح نظام بانکی در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ارزیابی کرد.
به گفته وی، منجمد شدن بخش عمده دارایی های نظام بانکی از آسیب های جدی این نظام بوده که تلاش گسترده ای برای زنده شدن این دارایی ها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که تا حدودی هم موفق عمل شده است.
رییس کل بانک مرکزی دستآورد های نظام بانکی در دولت یازدهم را خوب توصیف کرد و به آرامشی که در اقتصاد کشور و همچنین بازارهای پولی و مالی حاکم شد اشاره و آن ها را ناشی از نقش نظام بانکی در ایجاد این آرامش دانست.
سیف در ادامه به روحیه نقد و انتقاد در جامعه رسانه ای کشور اشاره کرد و نقد را زمانی موثر ارزیابی کرد که منصفانه باشد.
عالی ترین مقام بانکی کشور گفت: نقد اگر با مسایل سیاسی اختلاط پیدا کند اثرگذاری خود را از دست خواهد داد و نقد منصفانه زمانی ممکن است که نقاد اشراف کامل به موضوع مورد نقد داشته باشد.
به گفته وی، نظام بانکی کشورمان هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی دارد که برای نقد باید این دو باهم لحاظ شوند زیرا اکنون نظام بانکی در تنگنا قرار دارد بنابراین ضروری است اگر قرار است انتقادی باشد منصفانه صورت گیرد.


سیف در بخش دیگری به شرایط مثبتی که در پسابرجام برای کشور بوجود آمده اشاره کرد و یادآورشد: اکنون شاهد گسترش ارتباط نظام های بانکی جهان با کشورمان هستیم و شرایط به گونه ای شده که قابل مقایسه با پیش از اجرای برجام نیست.
 توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.
رییس کل بانک مرکزی به برقراری ارتباط کارگزاری نظام بانکی کشورمان با بانک های جهانی اشاره و آن را مقدمه ای برای برقراری ارتباط تجاری بانک ها بایکدیگر توصیف کرد.
به گفته وی اکنون اقبال نظام بانکی جهانی برای ارتباط با نظام بانکی ایران هر روز افزایش می یابد که در اثر این افزایش تعامل ها نظام بانکی کشورمان جایگاه خود را باز خواهد یافت.
رییس کل بانک مرکزی با بیان این که اقتصاد کشورمان بانک محور است، تاکید کرد: انتقاد سازنده می تواند به انتخاب مسیر درست کمک شایانی کند.
سیف، نظام بانکی را مواجه با توقع ها دانست که برخی به جا و برخی نابجا هستند که انتقاد سازنده باید در مسیری قرار گیرد که بانک بتواند توقع های بجا را برآورده ساخته و از پرداخت به توقعات نابجا برحذر بماند.


این خبر تکمیل می شود. اسامی برندگان، بیانیه هیات داوران، سخنان رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک اقتصاد نوین تا ساعاتی دیگر به این خبر اضافه خواهد شد...


سفری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین