:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آخرین دستاوردها در نمایشگاه بین المللی ابزارآلات شهرآفتاب

مجری INTEX 2017: هدف از برگزاری نمایشگاه ابزار آلات، انتقال تکنولوژی است

مجری اولین نمایشگاه ابزار آلات، یراق و تجهیزات جانبی گفت: هدف از نمایشگاه آشنایی صاحبان صنایع با آخرین دستاوردها و انتقال تکنولوژی به کشورمان است. در این راستا با ایجاد اشتغال می توان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.
کد خبر: ۸۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
اقتصادگردان



اقتصادگردان رامین قاسم پور در نشست خبری که بدین منظور در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت:  اولین نمایشگاه ابزار آلات، یراق و تجهیزات جانبی کار خود را به زودی آغاز می کند. این نمایشگاه بنا دارد در فضایی بالغ بر 7000 متر مربع کار خود را در روز سه شنبه مورخ 10/11/95 آغاز کند.

مجری اولین نمایشگاه ابزار آلات، یراق و تجهیزات جانبی  افزود: نمایشگاه مرکز به نمایش گذاشتن کالا و مکانی است که در زمان و مکان مشخصی دست اندرکاران صنعت، به مبادله آخرین دستاوردهای خود می پردازند، این نمایشگاه نیز با حضور  صنعتگرانی از کشورهای چین، تایوان، هندوستان، ترکیه، آلمان و ایران آغاز به کار می گند.

قاسم پور با اشاره به اهداف نمایشگاه حاضر افزود:  هدف از این نمایشگاه آشنایی صاحبان صنایع با آخرین دستاوردها و انتقال تکنولوژی به کشورمان است. در این راستا با ایجاد اشتغال می توان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد. 

وی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس با حمایت از اتحادیه های مختلفی چون اراک، تبریز، گیلان، قم، اصفهان، همدان، ارومیه و مازندران و شیراز نمایشگاه با شکوهی برگزار خواهد شد. 

اقتصادگردان

مجری اولین نمایشگاه ابزار آلات، یراق و تجهیزات جانبی گفت: بر این هستیم تا آخرین دستاوردها در این صنعت را به نمایش گذاشته شود. در سال های گذشته به دلیل عدم وجود چنین نمایشگاهی، صنعتگران در نمایشگاه های مرتبط دستاوردهای خود را به نمایش می گذاشتند؛ اما خوشبختانه این نمایشگاه می تواند نقطه ی شروعی برای صنعتگران حوزه ابزار آلات باشد تا دستاوردهای خود را در نمایشگاهی که متعلق به خودشان است، به نمایش بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: می توان بحث صادرات را نیز در این نمایشگاه داشته باشیم. باید در ابتدا کالا معرفی شود و مزیت رقابتی آن عنوان گردد؛ سپس به بحث صادرات ورود پیدا می شود. 

قاسم پور بیان کرد: در نظر داریم در راستای اقتصاد مقاومتی، در حاشیه نمایشگاه حاضر، همایشی در روز پنجشنبه ساعت 11-13 برای ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار شود. 

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ارتباط صنعت و دانشگاه پشتوانه زیادی دارد. عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، پیامدهای توسعه نیافتگی و وجود کاستی در صنعت، وابستگی صنعتی، بهره برداری نامطلوب از منابع طبیعی و اتلاف سرمایه اجتماعی است. در این روز بناست با حضور دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان همایشی برگزار شود تا بخشی از کاستی ها در این رابطه جبران گردد.

اقتصادگردان


قاسم پور  افزود:  وظیفه این نمایشگاه این است تا به رفع نواقص و مشکلات تولید و بروز کردن علم فروش و مارکتینگ در این صنعت کمک کند که بر این اساس با برگزاری این همایش این کار انجام خواهد شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه ابزار آلات گفت: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های ایرانی از کشورهای چین، تایوان، هندوستان، ترکیه، اتریش و آلمان برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها در صنف ابزارآلات جمع خواهند شد.

وي اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی بین المللی ابزار، یراق و تجهیزات وابسته 10 -13 اسفند ماه اولین دوره خود را در مرکز نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می نماید.

مسئول برگزاری نمایشگاه ابزار آلات گفت: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های ایرانی از کشورهای چین، تایوان، هندوستان، ترکیه، اتریش و آلمان برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها در صنف ابزارآلات جمع خواهند شد.

وی افزود: این صنف علیرغم کاربری ” از خانه تا کارخانه” به دلیل نداشتن نمایشگاهی تخصصی بین المللی قادر به معرفی محصولات جدید خود به کلیه مشتریان در همه صنوف نبوده و در نمایشگاه هایی مانند نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت، ساختمان، چوب و … مشارکت می کردند.

قاسم زاده بیان کرد: در این رویداد برای رفع این مشکل و تسهیل در این روند غرفه ایی تحت عنوان غرفه نوآوری ها تازه های صنعت در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مسئول برگزاری نمایشگاه ابزار آلات اظهار داشت: هدف از برگزاری "نمایشگاه تخصصی بین المللی ابزار، یراق و تجهیزات جانبی INTEX 2017 ” تجمیع کلیه ابزارآلات در یک مکان و تاریخ معین که هر ساله تکرار خواهد شد، کلیه صنایع مانند نفت و گاز و پتروشیمی، صاحبان کارخانجات، صنعت چوب، صنعت ساختمان که از ابزارآلات استفاده می کنند برای دیدن آخرین محصولات به این نمایشگاه مراجعه نمایند ابزارآلاتی ها مجبور به مشارکت در چندین نمایشگاه نباشند.


اقتصادگردان

وی افزود: برای بازدید این نمایشگاه علاوه بر صاحبان صنایع ابزارآلات، از صنایع پتروشیمی، صنایع خودروسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع چوب، صنایع ماشین سازی، انبوه سازان، قطعه سازان خودرو، صاحبان سنگ های ساختمانی، گاراژداران و …. جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.


گمرک در شهر آفتاب راه اندازی می شود


همچنين دکتر سید محمد سیدی، مدیر عامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در نشست خبری نمایشگاه ابزار آلات و CNC گفت: یکی از بحث های جدی این مجموعه، وجود گمرک در مجموعه شهر آفتاب است كه به طور جدی پیگیر وجود گمرک در مجموعه شهر آفتاب هستیم و یکی از بحث های جدی این مجموعه، وجود گمرک در مجموعه شهر آفتاب است.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه یکی از کارهایی که نمایشگاه باید در خود داشته باشد بحث های مربوط به گمرک است؛ امیدواریم این اتفاق در آینده رخ دهد؛ لذا در این راستا به طور جدی پیگیر خواهیم بود
 سیدی بیان کرد: به دلیل اینکه نمایشگاه شهر آفتاب باید زودتر به بهره برداری می رسید؛ در فاز اول کار خود را شروع کردیم و امیدواریم، فازهای بعدی و در آینده این مجموعه به بهره برداری برسد.
وی گفت: باعث خوشنودی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در حرکت هستیم و یکی از استراتژی های مجموعه ی نمایشگاهی نیز همین امر است که تبلور آن در نمایشگاه خودرو نیز دیده شد. نمایشگاه خودرو، نمایشگاهی کم نظیر بود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب عنوان کرد: اگر امروزه بحث برگزاری نمایشگاه های دیگر مطرح است، توجه ویژه ای است که به نمایشگاه شده است. نفس صنعت نمایشگاهی، انتقال تکنولوژی است. این فرهنگ باید جدی گرفته شود زیرا در راستای توجه ویژه به شعارهای ملی و اقتصاد مقاومتی است. 
سیدی با ابراز خرسندی از اتفاقاتی که در سال آینده خواهد افتاد، افزود: خشنودیم که اتفاقات بسیار خوبی پیش رو داریم. یکی از این رویدادها برگزاری جشنواره ی بین المللی نوروزی است که به عنوان برند قابل صادرات ایجاد خواهد شد. 
وی در پایان خاطر نشان شد: این نمایشگاه ظرفیت بسیار خوبی است تا فرهنگ خود را به صورت برندی قابل نمایش، به منصه ظهور بگذارد و امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با وجود آمار قراردادهای شرکت های مختلف هنگام برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: مجموعه ی نمایشگاهی قصد ندارد تا آمار و اطلاعاتی در خصوص انعقاد قرار دادها داشته باشد. برخی از قرار دادها چندین ماه پس از مذاکره منعقد می شود و باید این مورد در دوره یک ساله ی بعد از رخداد نمایشگاهی مذکور مورد تحقیق قرار گیرد.
وی در پایان خاطر نشان شد: علاوه بر این شرکت های حاضر علاقه ای به دادن اطلاعات و آمار در این خصوص ندارند. به علاوه در دنیا نیز این گونه نیست که آماری از قراردادهای انجام شده داشته باشند؛ بر این اساس مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نیز تصمیمی ندارد تا اطلاعاتی در این خصوص داشته باشد؛ اما برخی اطلاعات در خصوص شرکت کنندگانی که برگه های نظرسنجی و سایر برگه ها را به دلخواه پر کرده اند وجود دارد.