:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با موافقت نمایندگان؛

سقف اخذ فاینانس ۵۰ میلیارد دلار تعیین شد

نمایندگان مجلس سقف اخذ فاینانس (تسهیلات تامین مالی خارجی) را ۵۰ میلیارد دلار تعیین کردند.
کد خبر: ۸۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان- نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، با بند الف تبصره ۳ این لایحه در خصوص سقف تسهیلات تامین مالی خارجی طرح ها با ۱۲۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند الف تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور آمده است: سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح ها علاوه بر باقیمانده سهمیه سال های ‌قبل، معادل ریالی پنجاه میلیارد (۵۰,۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار تعیین می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور اگر این بند رأی نمایندگان را نمی آورد، موسساتی که برای جذب منابع خارجی با طی مراحل طولانی اقدام کرده بودند از ادامه کار برای دریافت این منابع منع شده و درخواست آنها منتفی می شد؛ لذا باید مجدداً از صفر درخواست شان را از سر می گرفتند، اما اکنون علاوه بر تمدید درخواست های جذب منابع خارجی باقی‌مانده مبلغ ۵۰ میلیارد دلار نیز برای تامین تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) تعلق می گیرد.

این گزارش می افزاید همچنین نمایندگان با بند (ج) تبصره ۲ این لایحه موافقت کردند. براساس بند (ج) تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور؛ شرکت های در حال واگذاری در سال ۱۳۹۶، مشمول حکم ماده (۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳,۱۲.۰۴ است.

بخش هزینه‌ای موجود در این بندها پس از پایان رسیدگی مجلس به امورات هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۶، در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.