:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افزایش ریسک رکود در بازار جهانی خودرو

طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "آی اچ اس مارکیت"، ریسک رکود در صنعت جهانی خودرو در سال ۲۰۱۷ بیشتر از هر سال دیگری از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ است.
کد خبر: ۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- با این همه پیش بینی می شود فروش بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۵ درصد رشد کرده و به ۹۳.۵ میلیون خودروی جدید می رسد.

هنر لهن، مدیر ارشد گروه خودروی جهانی "آی اچ اس مارکیت" در این باره اظهار کرد: ابهامات سیاسی ممکن است به فروش خودروهای سبک در آمریکا و اروپا که شاهد نوسانات چشمگیری در عرصه سیاست هستند، لطمه وارد کند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرد امسال فروش خودروهای جدید در چین ۱.۹ درصد افزایش پیدا می کند و به ۲۸.۵ میلیون دستگاه می رسد در حالیکه فروش در آمریکای شمالی با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۱ میلیون دستگاه و در اروپای غربی با یک درصد افزایش، به ۱۶ میلیون دستگاه می رسد.

فروش آسیای جنوبی ۵.۹ درصد رشد می کند و به ۸.۳ میلیون خودرو می رسد. میزان فروش خودروهای جدید در ژاپن و کره جنوبی با یک درصد افزایش، به ۶.۷ میلیون و در خاورمیانه با ۰.۶ درصد افزایش، به ۴.۸ میلیون دستگاه بالغ می شود.

"آی اچ اس مارکیت" پیش بینی کرد فروش خودروهای جدید در اروپای مرکزی و شرقی با ۴.۵ درصد رشد به ۴.۱ میلیون خودرو و در آمریکای جنوبی با ۲.۱ درصد افزایش، به چهار میلیون دستگاه خواهد رسید.