:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دبیر کلیِ سندیکای صنعت بیمه به چه کسی خواهد رسید؟

در حالی که شنیده می‌شد در جلسه این هفته شورای عمومی سندیکای صنعت بیمه جانشین علی اکبر اولیا مشخص می‌شود، تصمیم‌گیری در این مورد به جلسه بعدی شورا موکول شده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- پس از پایان دوره دو ساله دبیر کلی علی‌اکبر اولیا در سندیکای صنعت بیمه و خداحافظی او از این سمت، در چند هفته اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تعیین دبیر کل جدید شنیده شده است.

گفته می‌شد امروز دوشنبه در جلسه شورای عمومی سندیکا که متشکل از مدیران عامل تمام شرکت بیمه است، دبیر جدید سندیکا از بین گزینه‌های موجود انتخاب می‌شود.

اما گزارش‌های رسیده از این جلسه حاکی از این است که گزینه‌ یا گزینه‌های جدیدی تمایل به نامزدی در سمت دبیر کل سندیکا داشتند و قرار شده صلاحیت افراد جدید در جلسه کمیسیون راهبردی سندیکا که هر هفته تشکیل می‌شود، بررسی شده و دوشنبه دو هفته بعد در جلسه شورای عمومی سندیکای صنعت بیمه از بین گزینه‌های مورد تایید کمیسیون راهبردی، رای‌گیری به عمل آید و دبیر جدید انتخاب شود.

جلسه کمیسیون راهبردی معمولا سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود اما امکان دارد با توجه به صلاحدید اعضای این کمیسیون این جلسه در روزهای دیگر هم برگزار شود. شنیده‌ها حاکی از این است که یونس مظلومی، مدیرعامل سابق بیمه رازی، سید محمد علیپور، مدیرعامل سابقه بیمه ما و مهدی ریاحی‌فر، مدیرعامل سابق بیمه حافظ و کارمند رسمی بیمه ایران از افرادی هستند که نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

طبق ماده 14 اساسنامه سندیکای صنعت بیمه، شورای عمومی باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقه مدیریتی را برای مدت دو سال انتخاب کند و انتخاب مجدد آن نیز بلامانع است. طبق این ماده از اساسنامه شخص منتخب باید در امور بیمه ای صاحب نظر بوده و سابقه مدیریتی داشته باشد.

چندی پیش علی‌اکبر اولیا که در اسفندماه 1393 جایگزین غلامرضا تاجگردون شد، با اتمام دوره مسئولیت‌اش از سندیکای صنعت بیمه خداحافظی کرد و به سمت معاون منابع انسانی سازمان امور اداری و استخدامی در آمد.