:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مجموعه هنری وموزه خلیج فارس کیش به عنوان سازه بتنی برترکشور انتخاب شد

مجموعه هنری وموزه خلیج فارس کیش درسومین همایش بین المللی مهندسی سازه ایران به عنوان سازه بتنی برترکشورمعرفی شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
اقتصادگردان - به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه ازاد کیش، درسومین همایش بین المللی مهندسی سازه ایران که با حضور مسئولان صنعت ساخت وساز کشور درتهران برگزار شد مجموعه هنری وموزه خلیج فارس کیش به عنوان سازه بتنی برتر کشور معرفی شد و دراین مراسم لوح تقدیر از این سازه توسط اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و رییس سازمان نظام مهندسی کشور به این سازه اعطا شد.


مجموعه هنری وموزه خلیج فارس کیش که در زمینی به وسعت 3620 مترمربع درجنوب غربی جزیره کیش ساخته شده است دارای 52 متر ارتفاع با قطرمتوسط 10 متر است . این سازه به صورت یکپارچه از بتن ساخته شده ودارای فضاهایی شامل گالریها، سالن آمفی تئاتر، بخش های اداری ومدیریتی، کافی شاپ، وبخش های پشتیبانی تاسیساتی وبهداشتی است.
مجموعه هنری وموزه خلیج فارس کیش  14 بهمن همزمان با سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر اطلاعات درجزیره کیش افتتاح وبهره برداری شد .
این سازه بتنی برداشتی آزادانه از فرم طبیعی صدف دوکفه است که به وفور درسواحل خلیج فارس یافت می شود و مرواریدی درمیان آن قرار گرفته است . نشانه عمودی که از میان سیرافقی سایت برخاسته می تواند نماد کاملی از جزیره کیش باشد که به واسطه رشد وشکوفایی اقتصادی ورقابت با بازار جهانی به منصه ظهور رسیده است و درمیان دیگر جزایر خلیج فارس مقتدرانه درمسیر توسعه گام برمی دارد.
موزه ساخته شده دراین سازه درمینی به وسعت 3620 مترمربع زیر زمین قراردارد و تنها سقف  مواج آن برروی زمین قابل رویت است.