:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

5 استان همچنان تحت تاثیر برف و کولاک، نجات 11 تن از سیل و آبگرفتگی

رییس سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات برف و کولاک از ٢٣ بهمن‌ماه تا ساعت شش صبح امروز گفت: ٢٢ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١١٦ محور برف‌گیر افزود: همچنین طی این مدت به ۱۵هزار و ۲۰۰ تن نیز امدادرسانی شده و ۲هزار و ۶۳۳ تن نیز اسکان اضطراری یافتند. ۲۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و ۵۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی ١٤٩٠ خودرو از برف، ادامه داد: طی این مدت ٢٦٢ تیم عملیاتی شامل ٨٩٢ نفر خدمات لازم را ارایه داده‌اند. همچنین طی این مدت ٣١٤٠ تخته پتو، ٤٠٠ بسته غذایی، ١٣٢٠ بطری آب معدنی، ٢١٨٠ قوطی کنسروجات، ٣٢٠ کیلوگرم خرما، ٢٣٠٠ قرص نان و ۸۰۰۰ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.

وی تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در پنج استان اردبیل، تهران، کردستان، قزوین و همدان ادامه دارد.

سلیمی همچنین به عملیات عملیات سیل و آبگرفتگی از ۲۴ بهمن ماه تا ساعت شش صبح امروز اشاره کرد و افزود: طی این مدت ١١ استان اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه ٩٢شهر، روستا و مناطق عشایرنشین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در حال امدادرسانی هستند، افزود: همچنین طی این مدت به ٨١٠٠ نفر امدادرسانی شده، ٩٠٠ تن هم اسکان اضطراری و ۱۱ تن (یک نفر در قیر و کارزین، ۹ نفر در عنبرآباد و یک نفر نیز در بندرعباس) نجات یافتند.

سلیمی گفت: در این مدت تخلیه آب از٤٠٠ واحد مسکونی صورت گرفته و ۶۶ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. مجموع این عملیات‌ها نیز از سوی ۱۸۰ تیم عملیاتی شامل ۹۳۰ تن ارایه شده است.

رییس سازمان امداد و نجات افزود: در این مدت ١٢٠ دستگاه چادر، ١٠٠٠ تخته پتو، ٢٢٠ تخته موکت، ٩هزار کیلوگرم نایلون، ٣١٠٠ قوطی کنسروجات،   ١١٠٠ قرص نان، ١٧ کیلوگرم خرما، ٣٠٠ کیلوگرم برنج، ٥٠ کیلوگرم حبوبات و ٥٥ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

وی افزود: امدادرسانی در پنج استان فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.